رجزخوانی تازه آمریکا برای ایران

    کد خبر :865519
رجزخوانی تازه آمریکا برای ایران

نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران، تهران را به اعمال فشار بیشتر تهدید کرد و گفت: اگر ایران از فرصت مذاکرات برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند، واشنگتن نیز بر تهران اعمال فشار خواهد کرد.

«رابرت مالی» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران بامداد یکشنبه در مصاحبه با شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی»، جمهوری اسلامی ایران را به اعمال فشار بیشتر تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مالی در این مصاحبه تهدید کرد اگر ایران بخواهد از مذاکرات احیای برجام به‌عنوان پوشش و بهانه‌ای برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده کند، واشنگتن نیز بر تهران اعمال فشار خواهد کرد.

وی درباره این ادعا توضیح داد: «اگر ایران فکر می‌کند که می‌تواند از این زمان برای ایجاد اهرم‌های [فشار] بیشتر استفاده کند و سپس بازگردد و بگوید که چیز بهتری می‌خواهد، به این سادگی نخواهد بود. ما و شرکای ما فریب آن را نمی‌خوریم».

به گزارش فارس، این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «اگر رویکرد ایران این باشد که سعی کند از مذاکرات به عنوان پوششی برای تسریع برنامه هسته‌ای خود استفاده و در مذاکرات تعلل کند، باید به گونه‌ای پاسخ دهیم که ترجیح ما نیست. هیچکس نباید تعجب کند که در آن مقطع فشارها بر ایران افزایش یابد».

به نوشته رویترز به نقل از این مصاحبه، مالی همچنین افزود: «ما امیدواریم به آن [نقطه] نرسیم، اما اگر به این نتیجه برسیم، فشارها باید افزایش یابد تا این پیام به ایران ارسال شود که انتخابی که انجام می‌دهد اشتباه است. این که مسیر متفاوتی در اختیار دارد، اما مسیری به طور نامحدود باز نیست زیرا برنامه هسته‌ای ایران ماهیت توافق مورد مذاکره (برجام) را به خطر می‌اندازد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید