رایزنی تلفنی «بورل» و «گوترش» درباره ایران

    کد خبر :670758

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رایزنی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات جاری در رابطه با لیبی، عراق و ایران خبر داد.

 

«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد که در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره مسائل مرتبط با ایران رایزنی کرده است.

 

بورل امروز دوشنبه در این پیام نوشت: «با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل یک تماس تلفنی درباره تحولات جاری (مرتبط با) لیبی، عراق و ایران داشتم. چندجانبه‌گرایی و یک نظم جهانی مبتنی بر قانون که سازمان ملل در محور آن قرار دارد، همچنان اساس سیاست خارجی اتحادیه اروپا است».

 

به گزارش فارس ،رایزنی تلفنی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با ایران در حالی صورت گرفته که از روز شنبه شهرهای مختلف عراق و ایران در حال برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی و همرزمان شهیدشان بوده است.

 

از سوی دیگر، رایزنی تلفنی بورل و گوترش ساعاتی پس از اعلام پنجمین و آخرین گام کاهش تعهدات ایران در برجام انجام شده است اقدامی که بعد از ناکامی کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا در عمل به تعهدات برجامی‌شان انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید