راهکارهای موثر پرپشتی ابرو

    کد خبر :791517

یکی از دلایل کم پشتی ابرو عدم رسیدگی منظم و اصولی به آن‌ها است. مواردی مثل انواع بیماری‌های پوستی، ژنتیک، مصرف برخی از داروها (مانند شیمی درمانی)، اصلاح نا درست ابروها و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب به صورت طولانی مدت نیز می‌توانند در کاهش حجم ابروها شود. امروزه راهکارهای موثر جهت پرپشت کردن ابرو در دسترس می‌باشد که هر کدام تا حدودی منجر به رشد ابروها می‌شوند. برای اینکه بدانیم کدام یک از راه‌های پرپشت شدن ابروهای کم پشت بیشترین تاثیر را روی ابروهایمان می‌گذارد لازم است متدهای پیشنهادی منابع معتبر را امتحان نماییم. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز در این مقاله به برخی از شیوه‌هایی که جهت پرپشتی و رشد سریع ابرو در خانه ، در مقالات معتبر خارجی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند اشاره می‌کند. طی مطالعاتی مشخص شده است که این مواد طبیعی منجر به رشد ابروها خواهند شد. دو شرط مهم برای جواب گرفتن این است که مواد را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و به طور منظم و به نحوی که گفته خواهد شد از آن‌ها استفاده نمود. بنابراین اگر می خواهید ابروهای ضخیم تری داشته باشید، درمان‌های خانگی موجود در این مقاله را می‌توانید امتحان کنید و اثرات آن را ببینید.

5 راه خانگی برای رشد ابروها

  1. روغن نارگیل

چندی است که محبوبیت روغن نارگیل به عنوان یک محصول برای پخت و پز، مکمل غذایی، تقویت کننده مو و ابرو و تمیز کننده پوست در حال افزایش است. این روغن اخیرا به عنوان یک ماده موضعی مفید برای مو و پوستنیز معرفی شده است. دیری نپایید که سر و صدای مربوط تاثیر خارق العاده روغن نارگیل بر سلامت مو در بازار سلامت همه جا را پر کرد. برای استفاده از روغن نارگیل روی ابروها، کافی است مقدار کمی از آن را در دست های خود گرم کرده و در ناحیه ابرویتان به آرامی ماساژ دهید. شما همچنین می توانید این روغن را یک شب روی ابروهایتان بگذارید و صبح آن را با آب ولرم به آرامی بشویید.

  1. روغن درخت چای

همانند روغن نارگیل، روغن درخت چای نیز می تواند با ایجاد یک مانع مرطوب کننده برای سلامت سلول و فولیکول مو، رشد و ضخامت ابرو را تحریک کند. از بین روغن‌هایی که از طبیعت استخراج می‌شوند، روغن درخت چای است که به عنوان یک روش درمانی برای مو و پوست استفاده می‌شود. این ماده در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود است. با این حال می‌توانید عصاره های روغن درخت چای را به تنهایی از داروخانه و یا عطاری‌ها تهیه نمایید و سپس آن را مستقیماً روی ابروهایتان بمالید. برای استفاده صحیح از آن، هر روز مقدار مناسبی از روغن را روی ابروهای خود بمالید و یک شب اجازه دهید که باقی بماند. این روغن ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک به نام درماتیت ایجاد کند. قبل از استفاده از روغن درخت چای برای پرپشتی و رشد سریع ابرو در خانه، این محصول را در ناحیه کوچکی از پوست، مانند بازویتان آزمایش کنید. روغن درخت چای به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای رشد و ضخیم کردن ابروها مورد استقبال قرار گرفته است.

  1. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس شاید به دلیل اثرات آرام بخشی که دارد بیشتر بین مردم شناخته شده است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، تصور بر این است که با ریزش مو نیز مقابله کند. ماساژ عصاره اسطوخودوس به منظور حفظ آرامش روزانه در قسمت ابرو نیز مورد تایید است. با این حال هرگز نباید اسطوخودوس را به صورت خوراکی مصرف کنید، زیرا ممکن است سمی باشد. اگر آلرژی دارید، باید روغن را روی قسمت دیگری از پوست خود نیز آزمایش کنید. این محصول می تواند در برخی افراد بثورات ایجاد کند. از نظر مطالعات علمی، اسطوخودوس به عنوان درمان ریزش مو در نظر گرفته می‌شود، اما هیچ مطالعه کیفیتی اثر این کاربرد را مشخص نکرده است.

  1. روغن کرچک

یکی از راهکارهای موثر جهت پرپشت کردن ابرو استفاده از روغن کرچک است. از آنجا که این ماده با پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها غنی شده است، به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز روغن کرچک را روی ریشه ابرو خود قرار می‌دهید. به این ترتیب باعث رشد مو می‌شود و همچنین ضخیم و محکم بودن رشته‌های مو را تضمین می‌کند. چند قطره روغن کرچک را با نوک انگشتان به ابروهای خود ماساژ دهید. آن را به مدت 30 دقیقه نگه دارید. سپس با یک پاک کننده آرایش، روغن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که در صورت بروز حساسیت به روغن کرچک خالص، ممکن است تحریکات پوستی، کهیر و بثورات دیده شود. پس قبل از استفاده از آن، مقداری از آن را روی دست یا بازویتان امتحان کنید. روغن کرچک سیاه برای رشد طبیعی ابروها بسیار عالی است.

  1. آب پیاز:

آب پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین های گروه B و ویتامین های C است که برای رشد ابرو بسیار مفید اند. این ماده به رشد سریع و متراکم موهای ابرو کمک می‌کند. گوگرد تولید بافت های کلاژن مورد نیاز برای رشد مناسب ابرو را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین، فولیکول‌های مو را تقویت می‌نماید. از آنجا که پیاز بوی تندی دارد، بهتر است از آبلیمو استفاده کنید تا تمام آثار بوی آن را از بین ببرید. هر روز ترکیب آب پیاز را به ابروهای خود بمالید تا نتیجه بگیرید.

کاشت ابرو روشی تضمینی و 100% موثر

یکی دیگر از راهکارهای موثر جهت پرپشت کردن ابرو است. کاشت ابروی طبیعی را می‌توان برای زنان و مردان در سنین مختلف (21 سال به بعد) استفاده کرد. اگرچه بیشتر درخواست‌های ترمیمی ابرو از سمت خانم‌های 30 الی 50 ساله صورت می‌گیرد. کاشت موی ابرو بدون جراحی، با 2 روش FUE و FUT در کلینیک پوست و مو رز توسط دکتر رضا روحانی انجام می‌شود. طی این روش یک ناحیه از سر خود فرد (غالبا بالای گوش یا پشت سر) به عنوان ناحیه بانک مو انتخاب می‌شود. در نهایت فولیکول‌های بسیار ظریفی که تا حد امکان شبیه به تارهای طبیعی ابرو هستند انتخاب شده و به ناحیه ابرو شخص پیوند داده می‌شوند.  فولیکول‌های مو در این 2 روش با حداقل تهاجم، توسط یک میکروسکوپ‌ پالایش می‌شوند. کاشت ابرو بدون احساس درد است و هیچ اثری از زخم بر جای نمی‌گذارد (روش FUE). موهای جدید بلافاصله پس از اتمام جلسه ایمپلنت ظاهر می‌شوند و نتایج نهایی به لطف خون رسانی غنی در ناحیه ابرو، طی 4 الی 6 ماه به رشد کامل خواهند رسید. رشد موهای جدید حتی تا 12 ماه پس از کاشت ابرو نیز ادامه دارد. در کل پیوند ابرو با بی حسی موضعی و با تزریق محلول لیدوکائین انجام می‌شود. با توجه به ماهیت خاص روش پیوند ابرو، که به طور معمول بر روی متقاضیان خانم انجام می‌شود؛ به فولیکول‌هایی با قطر کم از محل اهدا کننده به میزان محدود نیاز است. با توجه به انتخاب نوع روش (FUE و یا FUT)، فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده جدا شده و پس از آنالیز دقیق، به قسمت مورد نظر پیوند داده می‌شود.

قیمت این روش چقدر است؟

پیوند ابرو به روش FUE و FUT یک روش “غیر پزشکی” و در واقع متد زیبایی در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد. مگر در شرایطی مانند سوختگی حین حوادث و یا تصادفات. قیمت دقیق کاشت ابرو به موارد و عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل:

  • فرم ایده آل مورد نظر شخص متقاضی
  • میزان کچلی ابروها
  • کیفیت موها در ناحیه اهدا کننده مو

در برآورد قیمت این روش، هزینه موارد دیگری همچون دستمزد جراح و تکنسین‌ها، وسایل بی حسی، ابزارهای مورد نیاز و … نیز لحاظ می‌شود. شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای اطلاع از قیمت کاشت ابرو می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/how-to-grow-thicker-eyebrows#grooming-tips

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید