از رامبلر و بیوک تا آخرین پراید در موزه محصولات تولیدی پارس خودرو

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۲۸
    کد خبر :739316

شرکت پارس خودرو این روزها در پی تاسیس یک موزه داخلی از خودروهایی است که از ابتدا تا کنون در این شرکت تولید شده است و در همین راستا نیز برخی از تولیدات قدیمی محصولات خود را گرداوری کرده است.

به گزارش عصر ایران ،در حاشیه تست خودروی کوئیک پلاس که در شرکت پارس خودرو تولید می شود خبرنگاران از موزه در دست تاسیس این شرکت نیز بازدیدی داشتند.

شركت پارس خودرو را در سال ١٣٣٥ تاسيس شد و در طى دو دهه پیش از انقلاب اسلامى، تولید و مونتاژ خودروهایی از محصولات AMC و جنرال موتورز را انجام می داد.

جيپ ويليز، شهباز، آريا-شاهین، وانت سيمرغ، آهو بيابان، شورولت ایران(رويال)، شورولت نوا، وانت شورولت، بيوك اسكاى‌لارك و كاديلاك ايران(سويل) مجموعه از خودروهاى آمريكايى دهه ٦٠ و ٧٠ ميلادى بودند كه در شرکت جیپ (جنرال موتورز ایران) و یا پارس خودروی فعلی تولید می‌شدند.

پس از انقلاب هم این شرکت به فعاليت خود ادامه داد و خودروهاى مختلفى را روانه بازار كرد که از جمله آن می توان به نیسان پاترول، سپند، سپند1 و 2 و PK، پیکاپ، ماکسیما، مورانو، قشقایی، تیانا، تندر90، مگان، ساندرو، پیک آپ ریچ، سرانزا، ون H2L و برلیانس اشاره کرد.

اما در موزه این شرکت که در حال تکمیل است هم اکنون برخی از تولیدات سالیان دور پارس خودرو تا آخرین پراید تولید شده در این مجموعه در معرض نمایش قرار گرفته است.

یکی از خودروهای خاص در این مجموعه را می توان خودروی جعفر اخوان موسس پارس خودرو که یک دستگاه رامبلر آمریکایی است نامید.

این خودرو که در وضعیت بسیار مناسبی نگهداری شده است تا به امروز میهمان بسیاری از نمایشگاه های خودروی کلاسیک نیز بوده است. البته هنوز برخى از محصولات دیگر از جمله کادیلاک، جیپ جنگی، مگان و یا پاترول که روزگاری در این مجموعه تولید می شدند هنوز به این موزه اضافه نشده است که گویا مسئولان پارس خودرو به دنبال اضافه کردن این خودروها و تکمیل موزه هستند.

نیسان رونیز

بیوک را می توان یکی از خودروهای جادار و لوکس که در مجموعه پارس خودرو تولید می شد دانست

جیپ اهو – یکی از خودروهای تولید شده در مجموعه پارس خودرو

نیسان ماکسیما را می توان یکی از محصولات لوکس تولید شده در مجموعه پارس خودرو در زمان خود تلقی کرد

خودروی جعفر اخوان موسس پارس خودرو که یک دستگاه رامبلر است .

خودروی سپند که نمونه ایرانی شده رنو 5 بود روزگاری در مجموعه پارس خودرو تولید و روانه بازار می شد. سپند جوانان نمونه اسپرت شده این خودرو بود که معمولا هم به رنگ زرد تولید و روانه بازار می شد

خودروی جیپ تولید شده در پارس خودرو

آخرین پراید تولید شده در مجموعه پارس خودرو

ال نود که در پارس خودرو تولید می شد

نیسان مورونو

شورولت نوا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید