دیوان عدالت اروپا برچسب زدن روی کالاهای اسرئیلی را الزامی کرد

    کد خبر :643223

دیوان عدالت اروپا طی حکمی اعضای اتحادیه اروپا را ملزم کرد، روی کالاهایی که در شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری تولید و به اروپا صادر می‌شود «برچسب ویژه محل تولید» زده شود.

 

 دیوان عدالت اروپا روز سه شنبه طی حکمی اعضای اتحادیه اروپا را ملزم کرد که باید روی کالاهای شرکتهای اسرائیلی که در شهرکهای صهیونیست نشین در کرانه باختری تولید می‌شوند برچسب بزنند.

 

به گزارش فارس،کشورهای اروپایی پیش از این نیز روی این نوع از کالاهای اسرائیلی برچسب می‌زدند؛ اکنون این دادگاه اروپایی این طرح را قانونا تایید و الزامی کرده است.

 

در حکم دادگاه ضمن اشاره به نگرانی درباره حضور اسرائیل در این مناطق به عنوان یک قدرت اشغالی آمده است، مواد غذایی که از قلمروهای تحت اشغال اسرائیل بیرون می‌آید باید روی آن مبدا مواد غذایی حک شود و نام شهرکی که آن کالا در آنجا تولید شده است نیز قید شود تا مصرف کنندگان بتوانند با لحاظ کردن ملاحظات اخلاقی برای خرید یا عدم خرید آن کالا حق انتخاب داشته باشند.

 

در بیانیه دادگاه همچنین آمده است که به مصرف کنندگان نه تنها باید در زمینه ملاحظات زیست محیطی، اقتصادی و سلامتی اطلاع رسانی شود بلکه باید در زمینه ملاحظات اخلاقی نیز آنها را مطلع کرد.

 

اتحادیه اروپا که مانند سازمان ملل، اراضی تحت اشغال اسرائیل فراتر از خط مرزی 1967 را اراضی اشغالی می‌داند، در سال 1394 طرح برچسب زدن روی کالاهای تولید شده در این مناطق را تصویب کرده بود تا این کالاها از دیگر تولیدات اسرائیل متمایز می‌شوند و شهروندان اروپایی بتوانند در مورد خرید یا تحریم این کالاها حق انتخاب داشته باشند.

 

این اقدام اتحادیه اروپا همواره با واکنش شدید صهیونیستها مواجه بوده است.

 

رژیم صهیونیستی این طرح را نوعی تحریم اسرائیل قلمداد کرده و مدعی است هدف قرار دادن بخشی از اسرائیل معادل تحریم کل اسرائیل است.

 

سازمان آزادیبخش فلسطین ضمن استقبال از این تصمیم تاکید کرده است که کالاهای اسرائیلی باید در تمام بازارهای جهانی ممنوع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید