دومین دیدار رسمی وزیران خارجه اردن و رژیم صهیونیستی

    کد خبر :789868

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز سه شنبه با «گابی اشکنازی» همتای اسرائیلی خود در بخش اردنی پل ملک حسین که این کشور را به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی وصل می کند، دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از صفحه وزارت خارجه اردن در توئیتر، در این دیدار «دو وزیر، تحولات منطقه و جهان و تاثیرات آن بر تلاش ها جهت از سرگیری مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی ها را بررسی کردند.»

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، موضوعات دیگری از جمله «صادرات اردن به کرانه باختری رود اردن، آب، حمل و نقل، ترانزیت، صادرات و عبور و مروز از گذرگاه های مرزی» مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه اردن در این دیدار تاکید کرد که «هیچ گزینه دیگری جز راه حل تشکیل دو کشور (فلسطین و اسرائیل» برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر وجود ندارد.»

الصفدی افزود: همه توافق نامه های صلحی را که اسرائیل با کشورهای عربی امضا کرده است-از جمله معاهده صلح بین اردن و اسرائیل-نمی تواند جایگزینی برای حل مساله فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو کشور باشد.

وی بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات «جدی و فعالانه» با هدف تحقق «صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو کشور» تاکید کرد.

مذاکرات فلسطین و اسرائیل در سال ۲۰۱۴ به دنبال مخالفت طرف اسرائیلی با توقف شهرک سازی ها و رد راه حل تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و آزادنکردن بازداشت شدگان فلسطینی از زندان های اسرائیل، متوقف شد.

بر اساس آنچه در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است، الصفدی در دیدار با اشکنازی، بر ضرورت توقف شهرک سازی ها و تمامی اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد.

وزیر خارجه اسرائیل نیز گفت که در دیدار با همتای اردنی خود، مساله گسترش روابط تجاری و اقتصادی و مدنی بین دو طرف و با فلسطینیان مورد بررسی قرار گرفت.

اشکنازی در توئیتی نوشت: همچنین درباره تحولات منطقه و چالش مشترک ویروس کرونا و فرصت ها و چالش هایی که کل منطقه با آن روبروست، گفت و گو کردیم.

این دومین دیدار رسمی وزیران خارجه اردن و رژیم صهیونیستی از دسامبر گذشته تاکنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید