دوربین‌های خاصی که آژانس در کرج نصب می‌کند/تصاویر

    کد خبر :871328
دوربین‌های خاصی که آژانس در کرج نصب می‌کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری درباره دوربین‌هایی که قرار است در تأسیسات کرج نصب شوند توضیحاتی ارائه کرد.

گروسی در نشستی خبری گفت: «هم‌زمان با سفر به امارات و مصر در حال مذاکره با ایران بودیم و پیشرفت‌هایی درباره دوربین‌های کرج حاصل شد».

او در ادامه گفت: «از آنجا که بحث درباره دوربین‌ها بود، فکر کردم بهتر است این دوربین‌ها را به شما نشان دهم».

گروسی با در دست گرفتن یکی از این دوربین‌ها توضیح داد: «این دوربینی است که آژانس در تمام کشورها از آن استفاده می‌کند. ما حدود دو هزار عدد از این دوربین‌ها در کشورهای مختلف داریم. این از همان نوع دوربینی است که باید [در کرج] جایگزین کنیم».

گروسی توضیح داد: «همان‌طور که می‌بینید، این دوربین‌ها مشابه هر دوربین دیگری به شکل عادی نصب می‌شوند اما نکته جالب اینجا است که در این قسمتی وجود دارد که درون آن حافظه قرار دارد، کارت حافظه در اینجا قرار می‌گیرد که حاوی اطلاعات و تصاویر است».

او در ادامه گفت: «این دوربین‌ها قابل دستکاری نیستند و مهر و موم می‌شوند و اگر جعبه دروبین باز شود آن را نشان خواهد داد پس هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را دستکاری کند».

گروسی در پاسخ به سوالی درباره نحوه دسترسی به تصاویر ضبط‌شده مدعی شد: «در مورد نصب دوربین‌ها و دیگر روش‌های پادمانی که در سفر من در ماه فوریه مورد توافق قرار گرفت، در آن زمان ایران قبول کرد که روش‌های دیگری از پایش و راستی‌آزمایی را در مکان‌های بیشتری جدای از مکان‌های تحت پوشش توافق جامع پادمانی انجام دهیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «این بخشی از مذاکرات بود که بتوانیم اطلاعات را در دوربین‌ها ثبت کنیم و موضع ما این بود که باشد، اطلاعات می‌توانند در ایران بمانند اما همچنان دوربین‌ها مهروموم آژانس را خواهند داشت. یعنی دوربین‌ها متعلق به ما هستند اما نمی‌توانیم [فیلم] آن‌ها را ببینیم».

گروسی در ادامه گفت: «در حال ایده‌آل و با احیای برجام، مهر و موم دوربین‌ها را باز می‌کنیم و [به اطلاعات آن دست پیدا می‌کنیم]».

به گزارش فارس،او در پاسخ به سوالی درباره تقدم رفع تحریم‌ها بر دسترسی آژانس به محتوای دوربین‌ها و ادعای خبرنگار درباره «ناراضی بودن آمریکا از توافق ایران و آژانس» گفت: «اطلاعات زمانی با ما به اشتراک گذاشته می‌شود که توافق حاصل شود و این توافق زمانی حاصل می‌شود که تحریم‌ها لغو شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید