دل قوی ترین لپ تاپ ها را با ضخامت باریک معرفی کرد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۶
    کد خبر :815793

شرکت دل زیرمجموعه‌های متعددی داشته که هریک وظیفه ساخت محصولاتی دارند. در این بین باید به برند Alienware اشاره کرد که در واقع بازوی تولیدکننده سیستم گیمینگ دل تلقی می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–پس از این‌که Alienware لپ‌تاپ m15 R6 خود را معرفی کرد وعده داد نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری X با بدنه فوق باریک درراهند. این شرکت حالا به وعده خود عمل کرده و Alienware X15 و X17 را معرفی کرده است. پرچم‌دار جدید X15 تنها ۱۵.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. به این ترتیب تارمویی از لپ‌تاپ ۱۵.۸ میلی‌متری ریزر Blade 15 Advanced ضخیم‌تر محسوب می شود. این اولین باریست که الین‌ور سعی می‌کند لپ‌تاپ‌های خود را باریک‌ترین بسازد.

بگذارید ابتدا از نسخه کوچک‌تر شروع کنیم. این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۱۲۰۰ دلار از همین امروز به بازار عرضه می‌شود. پردازنده نسل یازدهمی Tigerlake-H اینتل Core i7-11800H با هشت هسته و فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز در قلب X15 قرار گرفته است. ۱۶ گیگابایت رم ۳۲۰۰ مگاهرتزی (غیرقابل تعویض)، ۲۵۶ گیگابایت حافظه NVMe (قابل تعویض) و کارت گرافیک RTX 3060 مشخصات نسخه پایه هستند. این کارت گرافیک با توان ۹۰ واتی و فرکانس ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۲ مگاهرتز کار می‌کند.

الین‌ور همچنین نمایشگر ۱۵.۶ اینچی دستگاه را از نوع فول اچ‌دی با نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتزی و تأخیر ۳ میلی‌ثانیه انتخاب کرده است. این نمایشگر ۳۰۰ نیت روشنایی داشته و ۱۰۰ درصد بازه رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. اما اگر این مشخصات برایتان کافی نیست می‌توانید Alienware X15 را به پردازنده Core i9-11900H، تا چهار ترابایت NVMe SSD در چینش RAID-0 و تا ۳۲ گیگابایت رم نیز مجهز کنید. همچنین از نظر گرافیکی نیز امکان انتخاب RTX 3080 با ۱۱۰ وات توان و فرکانس ۹۳۰ تا ۱۳۶۵ مگاهرتزی نیز وجود دارد.

در بخش نمایشگر همچنین می‌توانید مدل با وضوح QHD، نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز، روشنایی ۴۰۰ نیت و با پشتیبانی از G-Sync را انتخاب کنید. این پنل تنها ۲ میلی‌ثانیه تأخیر داشته و ۹۹ درصد از بازه رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. الین‌ور X15 را به یک باتری ۸۷ وات ساعتی مجهز کرده که با یک آداپتور ۲۴۰ واتی شارژ می‌شود. سبک‌ترین نسخه این لپ‌تاپ ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد.

از نظر درگاه‌ها به‌جز جک هدفون و پاور، با یک درگاه USB-A 3.2 Gen 1، یک درگاه USB-C 3.2 Gen 2، یک درگاه تاندربولت 4، یک درگاه HDMI 2.1 و درگاه microSD مواجهیم. این لپ‌تاپ می‌تواند خروجی تصویر 4K با نرخ ۱۲۰ هرتز هم داشته باشد. الین‌ور پرچم‌دارش را همچنین در نسخه ۱۷.۳ اینچی نیز عرضه می‌کند. این مدل قیمت پایه ۲۱۰۰ دلاری داشته و با ضخامت ۲۰.۹ میلی‌متری کمی ضخیم‌تر و با وزن ۳ کیلوگرمی سنگین‌تر نیز هست. این وزن بالاتر البته امکان خنک‌سازی بهتر و در نتیجه افزایش توان و عملکرد سخت‌افزار را فراهم کرده است.

ایکس 17 در نسخه پایه با همان کارت گرافیک RTX 3060 عرضه می‌شود اما توان آن به ۱۳۰ وات افزایش یافته تا عملکرد سریع‌تری داشته باشد. در نسخه‌های گران‌تر با گرافیک RTX 3080 نیز این نسخه به توان ۱۶۵ واتی و فرکانس ۱۷۱۰ مگاهرتز مجهز شده است. همچنین امکان انتخاب پردازنده سریع‌تر Core i9-11900HK نیز وجود داشته و می‌توانید رم را نیز تا ۶۴ گیگابایت XMP با فرکانس ۳۴۶۶ مگاهرتز سفارش دهید.

در بخش نمایشگر نیز X17 ارتقای قابل توجهی دارد. مدل فول اچ‌دی ۳۰۰ نیتی حالا به G-Sync و نرخ ۳۶۰ هرتزی در کنار تأخیر یک میلی‌ثانیه مجهز شده است. الین‌ور حتی یک مدل 4K با روشنایی ۵۰۰ نیت، ۱۲۰ هرتزی و با تأخیر ۴ میلی‌ثانیه نیز ارائه می‌کند. ظرفیت باتری بدون تغییر باقی مانده اما بسته به کانفیگ مورد نظر توان آداپتور تا ۳۳۰ وات نیز افزایش می‌یابد. در بخش درگاه‌ها نیز Alienware X17 یک درگاه USB-A، یک درگاه mini DisplayPort و یک جک اترنت اضافه نیز دارد.

معمولاً لپ‌تاپ‌های سبک و باریک در خنک کردن پردازنده و گرافیک قدرتمند دچار مشکل هستند. اما الین‌ور ادعا می‌کند سیستم فن چهارگانه این لپ‌تاپ‌ها می‌تواند RTX 3070 یا RTX 3080 را به راحتی خنک کند. هر دو لپ‌تاپ به وبکم 720p‌سازگار با ویندوز هلو و کیبورد RGB مجهز هستند. نسخه‌های گران‌تر با RTX 3080 حتی در تاچ‌پد هم نورپردازی RGB خواهند داشت. همچنین امکان ارتفا به کیبورد مکانیکی Cherry MX با جابجای ۱.۸ میلی‌متری کلیدها نیز وجود دارد. هر دو مدل در رنگ Lunar Light عرضه می‌شوند که بیرون بدنه سفید رنگ و درون آن مشکلی رنگ خواهد بود.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید