دستگاه های مجهز به پردازنده AMD Ryzen در اجرا ویندوز 11 مشکل دارند

    کد خبر :851192

ویندوز ۱۱ به‌عنوان سیستم عامل جدید مایکروسافت به‌تازگی معرفی شده و از ویژگی‌های سودمندی بهره می‌برد که در ویندوزهای قبلی ممکن نبود. اما ظاهراً مشکلات این سیستم‌عامل با تراشه‌های AMD Ryzen در حال پدیدار شدن است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارویندوز ١١ با جذابیت‌های فراوان به صورت رایگان برای به‌روزرسانی در دسترس کاربران قرار گرفته اما ظاهراً مایکروسافت موفق نشده تا تمام طرف‌داران خود را راضی نگه دارد. به تازگی کاربرانی که رایانه مجهز به تراشه AMD Ryzen دارند و به ویندوز 11 مهاجرت کرده‌اند از مشکلات این سیستم‌عامل زبان به گلایه گشوده‌اند. علاوه بر این مایکروسافت بر این مشکل واقف بوده و گفته که ممکن است تراشه‌های AMD Ryzen در ویندوز ١١ با افت عملکرد ١۵ درصدی مواجه شوند.

ظاهراً دو مشکل پیش پای کاربران ویندوز ١١ قرار گرفته که در مورد اول ویندوز به اشتباه میزان حافظه کش L3 را سه برابر در نظر می‌گیرد.همین امر می‌تواند منجر به کاهش ٣ تا ۵ درصدی عملکرد رایانه بشود. حتی ممکن است برخی از بازی‌ها مانند eSports با 15 درصد افت عملکرد مواجه شوند.

از طرف دیگر ویندوز 11 با فناوری Preferred Core شرکت AMD هم سازگار نیست. در واقع این فناوری با اولویت بندی پردازش‌ها سعی دارد مهم‌ترین آنها را به سریع‌ترین هسته پردازنده ارجاع دهد. حال با این اوصاف AMD به کاربران ویندوز ١١ هشدار داده که اگر پردازنده‌های دارای بیش از ٨ هسته ممکن است مشکلاتی را در هنگام اجرای ویندوز برای کاربران به ارمغان بیاورد.

ناگفته نماند که دو شرکت مایکروسافت و AMD از مشکلات ویندوز ١١ آگاهی داشته و در حال حاضر مشغول رفع مشکلات مذکور هستند. به عبارت دیگر به زودی این دو شرکت با عرضه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایرادات مذکور را برطرف خواهند ساخت. البته ممکن است دو یا چند آپدیت برای حل این مشکل عرضه شود که یک به روزرسانی مرتبط با ویندوز بوده و دیگری هم یک آپدیت نرم‌افزاری برای تراشه‌های Ryzen خواهد بود. با این حال توصیه این دو شرکت به کاربران AMD استفاده از ویندوز 10 برای جلوگیری از آسیب به رایانه آنها عنوان شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید