درخواست نایب رئیس بانوان کشتی از خیرین ورزشی

  • ورزشی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱
    کد خبر :329274

نایب رئیس بانوان کشتی از خیرین ورزشی خواست که نیم نگاهی به بحث مالی کشتی بانوان داشته باشند.

مریم منظمی در گفتگو بامهر، ضمن تبریک به دختران کشتی گیر ایران گفت: در ابتدا به دختران کشتی گیر ایرانی که جز اولین‌های کشتی ایران هستند تبریک می گویم. ۱۵ تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده بودند اما متاسفانه ۹ تیم مراحل ثبت قراردها را طی کردند و آمادگی کامل برای شرکت در نخستین دوره مسابقات لیگ کشتی کلاسیک بانوان را به دست آوردند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی افزود: رقابت های لیگ برای نخستین بار است که برگزار می شود اما استقبال خوبی صورت گرفت و همین باعث می شود انگیزه ما برای ادامه راه بیش تر شود و اینکه تشکیل کشتی بانوان و لیگ جز مطالبه دختران کشتی گیر در بین بانوان ورزشکار بوده است و فدراسیون را با انرژی مضاعف به جلو حرکت می دهد.

وی درباره حضور قضاوت داوران ایرانی در مسابقات گفت: به دلیل اینکه ۴ داور ایرانی موفق به کسب درجه بین المللی شدند دیگر نیازی به استفاده از داوران خارجی نداشتیم و در واقع خودکفا شدیم و ۱۱ داور در مسابقات سوت زدند.

منظمی در ادامه در مورد حضور اسپانسرها گفت: هیجان خاصی را در بین دختران کشتی گیر شاهد بودیم. درخواست ما از اسپانسر ها این است به پای کار بیایند، هم اکنون برخی از دختران کشتی گیر خود پول حضور در رقابت ها را فراهم کرده اند و هیچ اسپانسری ندارند. این نشان از اشتیاق بالای آنها برای تشکیل تیم می دهد. از اسپانسرهای ورزشی خواهش می کنم حمایت کنند. اگر بخواهیم حرکت خوب و محکمی در کشتی بانوان و ورزش بانوان برداریم به ورود اسپانسر ها نیاز است. از خیرین ورزشی می خواهم که نیم نگاهی نیز به کشتی بانوان داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که لازمه ورود اسپانسرها دیده شدن است آیا این اتفاق شدنی است؟ گفت: بله، ان شالله، فکر می کنم دور نباشد، حرکت ما از زمان آغاز راه اندازی کشتی کند نبوده است و قدم به قدم پیش رفتیم، در آینده نیز با همین روند پیش خواهیم رفت.

نایب رئیس کشتی بانوان درباره حضور در مسابقات جهانی بیان کرد: قبل از حضور در مسابقات جهانی در یک تورنمنت بین المللی به میزبانی لبنان که کشور مسلمان است شرکت خواهیم کرد. ۵ مرحله اردوی آماده سازی برای حضور در این تورنمنت در نظر گرفتیم. خیز بعدی ما حضور در مسابقات جهانی است که میزبان آن در حال حاضر مشخص نیست زیرا چند کشور درخواست میزبانی داده اند. پس از مشخص شدن میزبان، برای حضور در رقابت های جهانی تیم را آماده خواهیم کرد که برای ان نیز ۵ مرحله اردو را پیش بینی کردیم.

منظمی درباره کشتی آلیش نیز گفت: ما در کنار کشتی کلاسیک، آلیش را نیز فراموش نکرده ایم. مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و استقبال خوبی نیز به عمل آمد. نفرات برتر مسابقات مشخص شدند تا برای شرکت در مسابقات جهانی که ۱۰-۱۱ شهریور ماه به میزبانی قرقیزستان، مهد الیش برگزار می شود، آماده شویم. سال گذشته تیم ما موفق شد مقام دوم بعد از ترکمنستان را کسب کند. به دنبال تکرار نایب قهرمانی هستیم. یک تیم در بخش کشتی آلیش آزاد در ۶ وزن در مسابقات شرکت خواهد کرد و فراست مبتدی به همراه میرزایی و ملیحه فضلی کادر فنی خواهند بود.

وی درباره جدایی رشته گراپلینگ از فدراسیون کشتی نیز گفت: ما تابع سیاست های مراجع بالاتر هستیم، امیدورام گراپلینگ در هر فدراسیونی که مشغول است پرچم کشور را به اهتزار درآورد، باید نگاه ملی داشته باشیم.

نایب رئیس کشتی بانوان خاطرنشان کرد: از نگاه ویژه رسول خادم، بزرگ مرد کشتی به کشتی بانوان و همچنین حضور پر شور دختران کشتی گیر تشکر می کنم چرا که کشتی یک رشته خاص، سنگین و زیبا است ولی تماشای طراوت و شادابی دختران ما را به هیجان می آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید