درخشش یک کیای برقی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس

  • خودرو
  • جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶
    کد خبر :863106
درخشش یک کیای برقی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس

بازار خودروهای کاربردی این روزها بیشتر در ظاهر کراس اوورهای کوچک و منحنی‌شکل، گرفته است، اما برخی از مشتریان همچنان خواهان خودروهایی با ابعاد بزرگ هستند.

کیا پیش‌تر با فرمول نسخه تلوراید موفقیت‌هایی کسب کرده است و اگر کانسپت EV۹ جدید یک راهنما باشد، هیچ برنامه‌ای برای دوری از آن وجود ندارد، زیرا برق برای احتراق داخلی کار می‌کند. با سطوح قدرتمند، گلگیرهای گشاد شده و سه ردیف صندلی، EV۹ شبیه تفسیری آینده‌نگر و تمام‌برقی از تویوتا لندکروزر سری ۷۰ است که یک پیروزی برای دوستداران خودروهای بزرگ، پر غوغا و ریشه‌دار به‌حساب می‌آید.

خودروی مفهومی EV۹ بیشتر یک مطالعه طراحی است تا یک پیش‌نمایش تولید، اما این کانسپت SUV که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شده به عنوان واضح‌ترین سیگنال از کیا تا به حال در مورد اینکه چه چیزی امکان دارد اضافه‌شده‌ی بعدی به خط نسل جدید خودروهای برقی این شرکت باشد مطرح شده است؛ اولین خواهر و برادر برای کراس‌اوور EV۶.

کیا می‌گوید که EV۹ مفهومی بر روی همان پلتفرم ماژولار جهانی الکتریکی (E-GMP) قرار دارد که زیربنای EV۶ است. با این حال، کانسپت جدید با انتخاب بسیار محدودی از برآوردهای مشخصات ارائه می‌شود که شامل برد ۴۸۳ کیلومتری و زمان شارژ فوق سریع ۲۵ دقیقه‌ای باتری‌های ۳۵۰ کیلووات ساعتی آن از ۱۰ تا ۸۰ درصد است.

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت کیاموتورز اعلام نکرده چه زمانی ممکن است نسخه مورد نظر و آماده تولید EV۹ به EV۶ بپیوندد، اما چندین بار تکرار می‌کند که EV۹ در واقع می‌تواند افزوده بعدی به خط تولید BEV (خودروهای برقی باتری) آن باشد که گامی دیگر به سوی هدفی محسوب می‌شود که اخیراً اعلام شده است یعنی «کربن‌خنثی» (دستیابی به انتشار صفر خالص) در زنجیره ارزش (مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به‌صورت زنجیرگونه انجام می‌گیرد تا به خلق ارزش منجر شود) آن تا سال ۲۰۴۵.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید