داچیا اسپرینگ معرفی شد

  • خودرو
  • جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷
    کد خبر :754033

داچیا از یک خودروی تمام الکتریکی ویژه بازار اروپا رونمایی کرد که به ادعای این شرکت، لقب ارزان ترین خودروی برقی اروپا را به خود اختصاص خواهد داد.
به گزارش پرشین خودرو، در همین ابتدا باید بگوییم که اگر ظاهر این خودرو برای شما آشناست، احتمالا شما نیز متوجه شباهت های این خودروی تمام الکتریکی با خودروی Renault City K-ZE که از سال 2019 در چین به فروش می رسد، شده اید.

اگر چه داچیا اسپرینگ از سیستم پیشرانه و انتقال قدرت شبیه به همان محصول بازار چین استفاده کرده است اما تفاوت ها بیش از آن است که این دو خودرو را با هم یکی بدانیم.

داچیا با این که تا امروز، قیمت نهایی این خودرو را اعلام نکرده است اما بد نیست بدانید که رنو سیتی در بازار چین با قیمتی کمتر از 9 هزار دلار فروخته می شود.

رنو سیتی در بازار چین

قیمت پایین خودرو به طور طبیعی موجب می شود تا یک خودرو بسیاری از امکانات را به صورت پایه در اختیار نداشته باشد و شما مجبور شوید این امکانات را به صورت آپشن های اضافه در زمان خرید سفارش گذاری کنید.

در داچیا اسپرینگ اما به صورت پایه، پنجره های برقی و قفل مرکزی، نمایشگر دیجیتال 3.5 اینچی، تهویه مطبوع دستی و تایر زاپاس روی خودرو وجود دارد.

فراتر از آن شما می توانید در هنگام خرید امکانات خودرو را افزایش دهید، سیستم چند رسانه ای 7 اینچی با صفحه نمایش لمسی، اتو اندروید و اپل کارپلی در این خودرو قابل سفارش است. این سفارش ها می تواند سیستم کمک راننده، دوربین های پشتیبان و سنسورهای هشدار دهنده را نیز در بر گیرد.

داچیا اسپرینگ از نظر ایمنی حرف های بیشتری برای گفتن دارد، سیستم های کنترل کشش و کنترل پایداری به صورت پایه روی خودرو وجود دارد. سیستم روشنایی هوشمند و ترمز اضطراری خودکار که با استفاده از رادار جلو در مواقع لزوم می تواند خودرو را نگه دارد بخش دیگری از امکانات ایمنی خودرویی است که بنابر اخبار موجود می خواهد ارزان ترین خودروی برقی اروپا باشد.

داچیا اسپرینگ از یک موتور الکتریکی 44 اسب بخاری که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند، بهره مند است.

دامنه حرکتی داچیا اسپرینگ 225 کیلومتر تخمین زده می شود که راننده می تواند با انتخاب مود رانندگی اکونومی (اقتصادی)، مسافتی در حدود 10 درصد بیشتر بپیماید.

 

استفاده از مود رانندگی اکو، توان موتور را به 31 اسب بخار کاهش می دهد که در این حالت، خودرو سرعتی در حدود 100 کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

روی خودرو یک شارژر 220 ولت استاندارد قرار دارد اما با داشتن کابل شارژ Wallbox یا DC، باتری می تواند در کمتر از یکساعت تا 80 درصد شارژ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید