دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند

    کد خبر :809917
دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایید

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سئوالات امتحانات نهایی با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری طراحی می‌شود.

غلامرضا کریمی در گفتگو با شبکه خبر، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری‌های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیابی امتحانات در نظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمون‌ها و ارزشیابی‌ها به جز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.

وی درباره دلایل حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و دانش‌آموزان هدایت تحصیلی دارند اگر آزمون‌های استاندارد نداشته باشیم تا یافته‌های دانش‌آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم حق دانش‌آموزان ضایع می‌شود.

کریمی ادامه داد: در هدایت تحصیلی موظف هستیم بر اساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگزار کنیم، آزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانش‌آموزان را برای انتخاب رشته برابر کند بنابراین در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آزمون حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر دانش‌آموزی پایه نهم مبتلا به کرونا بود، می‌تواند در آزمون شرکت نکند چرا که ما یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که می‌تواند در آن آزمون شرکت کند و نمره‌اش در امتحانات خرداد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر باز هم نتوانست می‌تواند در آزمون شهریور شرکت کند البته اگر گواهی داشته باشد که در خرداد، کرونا داشته است، نمره اش در بخش امتحانات خرداد ثبت می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: برای پایه دوازدهم هم همین طور است و اگر کسی کرونا داشت و نتوانست در آزمون شرکت کند، در شهریور شرکت می‌کند البته یک کمیسیون خاص وجود دارد که مدارک را بررسی می‌کند و اگر تأیید شد، نمره اش برای خرداد ثبت می‌شود؛ بنابراین خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

کریمی تاکید کرد: طراحی سوالات با احتساب شرایط کرونایی و آموزش مجازی انجام می‌گیرد و اطمینان می‌دهیم که آموزش و پرورش به دنبال سختگیری بی مورد نیست و همراه دانش‌آموزان خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط و تعداد حوزه‌های امتحانی بیان کرد: ۶ هزار و ٧٠٠ حوزه امتحانی برای آزمون در نظر گرفتیم، گندزدایی فضای امتحانی، تهویه هوا و فاصله صندلی‌ها از هر طرف ٢ متر، از جمله مهم‌ترین موارد بهداشتی مورد توجه در حوزه‌های امتحانی است.

وی همچنین در خصوص موارد حذفی کتاب‌های درسی گفت: بخشی از محتوای کتب درسی پایه‌های تحصیلی برای کمک به دانش آموزان به عنوان مطالعه آزاد در نظر گرفته شده است.

به گزارش دانشجو، کریمی با بیان اینکه سوالات امتحانات نهایی با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری طراحی می‌شود، تاکید کرد: خانواده‌ها و دانش آموزان مطمئن باشند آموزش و پرورش به دنبال برگزاری آزمون استاندارد و در شرایط یکسان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید