داغ شدن هشتگ محاکمه روحانی همزمان با بخشیده شدن عنابستانی/ کنایه برخی کاربران توئیتری به هشتگ محاکمه روحانی

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹
    کد خبر :841055

 چند روزی است که در شبکه اجتماعی توئیتر برخی کاربران با ادبیات مختلف و بعضاً فاقد سند و مدرک منطقی موضوع محاکمه حسن روحانی- رئیس جمهور سابق کشورمان را مطرح می کنند. این هشتگ داغ در حالی است که از آنسو شنیده می شود پرونده علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی بابت پرونده جنجالی اش در حال مختومه شدن است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- علی اصغر عنابستانی- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی است که سال گذشته و در اتفاقی عجیب به صورت یکی از سربازان پلیس راهور سیلی زد. این اتفاق پس از آنی رخ داد که مأمور پلیس از تردد خودروی عنابستانی در خط ویژه بی آر تی ممانعت به عمل آورد.

پس از این ماجرا شکایتی از سوی پلیس راهور علیه این نماینده مجلس در محاکم قضایی طرح و مورد پیگیری قرار گرفت و متعاقب آن علی اصغر عنابستانی نیز با اشاره به توهین سرباز مورد اشاره به او از این سرباز شکایت کرد.

بررسی ها و ادله های موجود و نیز شواهد گویای آن بود که ضرب و شتم سرباز توسط نماینده مجلس قطعی است و از همین رو افکار عمومی در انتظار حکمی قطعی و سنگین بدون در نظر گرفتن جایگاه علی اصغر عنابستانی علیه او بود.

این اتفاق خیلی زود به یکی از هشتگ های داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شد و فارغ از جناح بندی های سیاسی بسیاری از کاربران خواستار محاکمه عنابستانی و برخورد سریع و قاطع دستگاه قضا با وی شدند.

نظر به عزم این نماینده مجلس برای انجام یک کار غیرقانونی و نیز برخورد فیزیکی او با مأمور قانون تصور این بود که پرونده وی به سرعت بررسی شود و با حکم متناسبی برای او صادر شود.

با این همه پس از ماه ها اقدام موثری در این باره رخ نداد و حالا نیز خبر رسیده که به واسطه بخشش سربازی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، پرونده در آستانه مختومه شدن است و عملاً محاکمه این نماینده مجلس منتفی است.

در همین باره روز گذشته ذبیح الله خداییان-سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره محکومیت علی اصغر عنابستانی به رسانه ها گفت: پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت عنوان تمرد از دستور مامور نیروی انتظامی و ایراد ضرب به آن مأمور تشکیل شد و با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و درباره برخی از اتهامات حکم برائت صادر شد و درباره ایراد ضرب بدون آزار حکم محکومیت در مرحله بدوی صادر شد که با اعتراض طرفین پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال شد و در آنجا شاکی اعلام گذشت کرد و پرونده همچنان در مرجع تجدیدنظر وجود دارد و منتظر تصمیم این مرجع هستیم.

حالا و در شرایطی که افکار عمومی از این اتفاق متعجب است و تصور می کند که مأمور پلیس راهور به اجبار و با واسطه گری مقامات ذی ربط ناگزیر به بخشش شده، از آنسو هشتگ محاکمه روحانی در توئیتر داغ شده است.

این اتفاق سبب شده تا برخی کاربران با کنایه به هشتگ اخیر واکنش نشان دهند و اینگونه بیان کنند که وقتی شبکه های اجتماعی قادر به پیگیری و به سرانجام رساندن محاکمه یک نماینده مجلس آنهم با وجود ادله کافی و مستند نیست و مسیر پرونده به سمت مصالحه پیش می رود، صحبت از محاکمه رئیس جمهور سابق یک شوخی بیش نیست.

البته می دانیم که هشتگ محاکمه روحانی بر خلاف هشتگ چندماه پیش محاکمه عنابستانی فراگیری و شمولیت زیادی نسبت به جناح و گرایش های سیاسی نیز ندارد و صرفاً از سوی برخی کاربران همفکر آن هم بدون ادله محکمه پسند مطرح می شود.

به هر صورت این رویه و فضای حاکم حالا چند روزی است که شبکه های اجتماعی را درگیر کرده و صد البته فاصله میان آنچه در عالم واقع در کشور در حال رخ دادن است و آنچه در فضای مجازی مطرح و پیگیری می شود را نشان می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید