دادگاهی در برزیل حکم به سوخت‌رسانی به کشتی‌ های ایرانی داد

    کد خبر :580169

دادگاهی در برزیل حکم داد که شرکت نفتی پتروبراس باید به کشتی‌های ایرانی که در سواحل این کشور معطل هستند، سوخت بدهد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دادگاهی در برزیل روز پنجشنبه سوم مرداد حکم داد که شرکت نفتی پتروبراس باید به کشتی‌های ایرانی که در سواحل این کشور معطل هستند، سوخت بدهد.

دو کشتی ایرانی به نام‌های «باوند» و «ترمه» بیش از دو ماه است که به دلیل امتناع شرکت ملی نفت برزیل، پتروبراس، از ارائه سوخت به آنها در بنادر برزیل متوقف مانده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز ۲۷ تیرماه گزارش داده بود این دو کشتی که توسط آمریکا تحریم شده‌اند، برای واردات ذرت به برزیل رفته‌اند، اما شرکت‌های برزیلی از جمله شرکت نفت این کشور از ترس تحریم‌های آمریکا حاضر به سوخت‌رسانی به آنها نیستند و احتمالاً ایران مجبور شود خود برای آنها سوخت ارسال کند.

اکنون دادگاه برزیل می‌گوید شرکت «الوا کوئیمیکا» برزیل، صادرکننده ذرت به ایران، در فهرست تحریم‌های آمریکا نیست و پتروبراس باید به کشتی‌های ایرانی حمل‌کننده بار این شرکت سوخت تحویل دهد.

یک سخنگوی شرکت «الوا کوئیمیکا» اخیراً به آسوشیتدپرس گفته بود، این شرکت به دادگاه برزیل مراجعه کرده تا برای سوخت‌گیری کشتی‌های ایرانی حکم بگیرد.

این دو کشتی دو ماه پیش کود شیمیایی اوره به برزیل حمل کرده و وقت برگشتن قرار بود ۱۱۶ هزار تن ذرت از این کشور به ایران حمل کنند، اما با کمبود سوخت مواجه شدند.

حکم دادگاه برای سوخت‌رسانی، می‌تواند عواقب چشمگیری برای این شرکت برزیلی داشته باشد. این شرکت نه تنها در خود ایالات متحده آمریکا تولید نفت‌وگاز دارد، بلکه پالایشگاهی به ظرفیت روزانه ۱۱۰ هزار بشکه را نیز در ایالت تگزاس اداره می‌کند.

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل، ۲۸ تیرماه، درست یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی دربارهٔ متوقف ماندن کشتی‌های ایران در سواحل این کشور، اعلام کرد که دولتش به شرکت‌های این کشور دربارهٔ گستره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم‌ها هشدار داده‌است.

بر اساس آمارهای گمرک ایران، برزیل پارسال ۴۸۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده، اما آمارهای رسمی برزیل نشان می‌دهد که صادرات این کشور به ایران در سال گذشته دو میلیارد دلار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید