خودروی مفهومی لوتوس E-R9 معرفی شد

    کد خبر :786460

لوتوس برای تولید ابرخودروهای الکتریکی تلاش می‌کند. این برند انگلیسی از مدل مفهومی مسابقه‌ای E-R9 رونمایی کرده است که سیستم تمام چرخ محرک و توزیع هوشمند گشتاور دارد.

لوتوس به‌تدریج امور خود را سامان می‌بخشد؛ زیرا قصد دارد به سمت تولید پیشرانه‌ی تمام برقی حرکت کند. آخرین خودروی لوتوس مجهز به پیشرانه احتراقی، تابستان امسال عرضه خواهد شد؛ زیرا این شرکت در حال آماده‌سازی برای تولید و عرضه ابرخودروی الکتریکی اوایا است. بااین‌حال، لوتوس با تصور اینکه خودروی مسابقه‌ای استقامت در مسابقات ۲۴ ساعته لمان ۲۰۳۰ چگونه می‌تواند باشد، به آینده نگاه کرده و خودروی مفهومی خیره‌کننده‌ی لوتوس E-R9 را معرفی کرده است.

به گزارش زومیت، این خودرو در مرحله‌ی طراحی مطالعاتی و مجموعه‌ای از فنوری‌های پیشرفته با سایبان به سبک جت‌های جنگنده و شکل بال دلتا است که از طرح رنگ سیاه و طلایی بهره می‌برد. از جمله امکانات این خودروی مفهومی می‌توان به سیستم آیرودینامیک فعال، پنل‌های بدنه مرفین و سطوح کنترلی عمودی اشاره کرد که مورد آخری به پیچیدن با سرعت بالا در پیچ‌ها کمک می‌کند. رانندگان می‌توانند شکل خودرو را در حین رانندگی تغییر بدهند یا خودرو می‌تواند این کار را به‌صورت خودکار با مجموعه‌ای از حسگرها انجام بدهد. چنین قابلیتی به خودرو اجازه می‌دهد در مسیر مستقیم و حداکثر نیروی رو به پایین (دان‌فورس)، حداقلِ درگ را در پیچ‌ها داشته باشد.

لوتوس جزئیات پیشرانه E-R9 را توضیح نمی‌دهد؛ اما می‌گوید از ویژگی‌های آن، سیستم تمام چرخ محرک است و هر چرخ به‌طور مستقل نیروی خود را دریافت می‌کند. لوتوس E-R9 دارای سیستم توزیع گشتاور پیشرفته است و از این فناوری در ابرخودروی جدید لوتوس اوایا هم استفاده می‌شود؛ اگرچه رانندگان E-R9 می‌توانند آن را هنگام حرکت تنظیم کنند. لوتوس معتقد است که پیشرفت‌های فناوری باتری طی دهه‌ی آینده با افزایش تراکم و قدرت باتری رو‌به‌رو و باعث ایجاد باتری‌های شیمیایی دارای سلول‌های مختلط و قابلیت تعویض سلول‌های داغ در هنگام پیت‌استاپ‌ها خواهد شد.

نام لوتوس E-R9 به گذشته‌ی نمادین اتومبیل‌رانی اشاره دارد؛ عدد ۹ در نام این مدل مفهومی به لوتوس MkIX اشاره می‌کند که در اولین مسابقه خود در ۲۴ ساعته لمان شرکت کرد. ریچارد هیل، مدیر بخش طراحی آیرودینامیک این شرکت و لوئیس کر، مهندس اصلی پلتفرم لوتوس اوایا، مدلی آینده‌نگر از این خودروی مسابقه‌ای ایجاد کردند و نگاه اجمالی به آینده بسیار هیجان‌انگیز و نامشخص مسابقات اتومبیل‌رانی ارائه دادند. این مدل مسابقه‌ای از فناوری‌های بهره می‌برد که لوتوس به‌طور کامل انتظار دارد آن را توسعه بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید