حکم آرش صادقی صادر شد

  • کامنت
  • پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲
    کد خبر :969994

حسین صادقی، پدر آرش صادقی، در توییتر خود از صدور حکم دادگاه او خبر داده است.

براساس این حکم، آرش صادقی علاوه بر پنج سال و هشت ماه زندان به مجازات‌های دیگری از جمله دو سال منع حضور در تهران و استانهای شمالی و مجاور، منع خروج از کشور و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

صادقی پیش‌تر در جریان بازداشت گسترده فعالان مدنی پس از شروع اعتراضات سراسری در ایران، بازداشت شد و با وجود بیماری بیش از 100 روز در بازداشت موقت بود.

رامین صفرنیا، وکیل آرش صادقی، فعال حقوق بشر که 5 روز پیش با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد، در توییتی از صدور حکم زندان، محرومیت از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و منع حضور در تهران و استان‌های شمالی ایران برای موکل خود، خبر داد.

صفرنیا، نیمه‌شب پنج‌شنبه 6 بهمن، در حساب توییتر خود نوشت: «حکم موکلم آرش صادقی از شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر شد. بابت اجتماع و تبانی به پنج سال، تبلبغ علیه نظام به هشت ماه (زندان) و منع خروج ازکشور و منع حضور در تهران به مدت دو سال محکوم شد. این حکم غیابی است و در مدت بیست روز تقاضای واخواهی به شعبه 26 تقدیم می گردد».

حکم آرش صادقی صادر شد
همزمان پدر آرش صادقی نیز در توییتی ضمن تایید این خبر نوشت: «حکم آرش صادقی ازشعبه 26 صادرشد. پنج سال و هشت ماه زندان، دوسال منع حضور در تهران و استان‌های شمالی و مجاور(دو سال تبعید)، دوسال منع از فعالیت در فضای مجازی، دوسال منع از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی، دو سال منع خروج ازکشور و ضبط وسایل کشف شده در منزل به نفع دولت».

آرش صادقی پیش‌تر در جریان بازداشت گسترده فعالان مدنی پس از شروع اعتراضات سراسری در ایران، بازداشت شد و با وجود بیماری بیش از 100 روز در بازداشت موقت بود.

او دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی است که از سال 1388 بارها بابت فعالیت‌های مدنی و حقوق‌بشری خود بازداشت شده است. همسر آرش صادقی، گلرخ ایرایی نیز هم‌اکنون در بازداشت است.

او یک سال پیش و در پی ابتلا به بیماری سرطان در زندان، پس از تحمل بیش از 5 سال زندان از حکم حبس 15 ساله‌ای که برای او صادر شده بود، آزاد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید