حمل و نقل رایگان دانش آموزان معلول در پایتخت

    کد خبر :626222

عضو شورای شهر تهران گفت: حمل و نقل دانش آموزان معلول در پایتخت رایگان انجام می‌شود.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در کشور اظهارداشت: بدون تخصیص اعتبارات قانونی از سوی دولت در این زمینه به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

 

وی گفت: حل معضل ترافیک و آلودگی هوا دو اولویت اصلی مردم شهر تهران است و مدیریت شهری در دوره پنجم نیز این دو موضوع را در اولویت خود قرار داده و همانطور که مشاهده شد در زمان بازگشایی مدارس با هماهنگی دستگاه های مسئول و ذیربط به ویژه پلیس و به کار گیری ظرفیت حداکثری ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد ترافیک روانی در پایتخت بودیم.

 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما باید این نکته را در نظر داشت که شهرداری تمامی توان خود را به کار گرفته و بیش از این با امکانات محدودی که در اختیار است نمی توان سرویس دهی کرد لذا دولت باید هر چه سریع‌تر در عمل به مصوبات قانونی مجلس و تخصیص اعتبارات مورد نیاز مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

 

علیخانی در ادامه از دیگر اقدامات مدیریت شهری در بحث بازگشایی مدارس سخن گفت و افزود: ساماندهی سرویس مدارس و ایمن سازی آن یکی از موارد مهمی بود که در زمان بازگشایی مدارس محقق شد.

 

علیخانی گفت: با همکاری سازمان تاکسیرانی(به نمایندگی از شهرداری تهران)، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش خوشبختانه سرویس مدارس قانونمند و ضابطه مند شدند و شرایط ایمنی بر این خودروها حاکم شد. همه خودورهای سرویس مدارس ملزم شدند در سامانه ثبت نام کنند و بارکد بگیرند و از این طریق والدین می توانند از هویت راننده خودرو و صلاحیت وی آگاه باشند.

 

به گزارش فارس،‌ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ادامه داد: رایگان بودن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان اقدام دیگری بود که در زمان بازگشایی مدارس اتفاق افتاد و برای تشویق این قشر به استفاده از حمل و نقل عمومی، تخفیف 50 درصدی برای استفاده از حمل و نقل عمومی(مترو و اتوبوس) در طول ایام سال در نظر گرفته شده است.

 

علیخانی گفت: اقدام دیگر ما تخصیص اعتبار 14 میلیارد تومانی به سازمان تاکسیرانی و 8 میلیارد تومانی به سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی رایگان دانش آموزان استثنایی و دانش آموزان ویلچری بود که این مهم نیز محقق شد.

 

علیخانی تصریح کرد: در تهران حدود 800 دانش آموز ویلچری داریم که با اعتبار اختصاص داده شده به سازمان اتوبوسرانی حمل و نقل این دانش آموزان رایگان انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید