حاتم بخشی ایران خودرو به مدیران نورچشمی؛ بفرمایید هایما S8، چند صد میلیون پایین تر از قیمت بازار

    کد خبر :964596
هایما اس 8 برای مدیران ایران خودرو

به تازگی خبری از حاتم بخشی خاص ایران خودرو برای مدیران نورچشمی این شرکت در یکی از پایگاه های تخصصی خودرو منتشر شده که حکایت از آن دارد، گویا این خودرو ساز محصول جدید و پرطرفدار خود یعنی هایما ۸S را با قیمت مصوب (یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان) به برخی از مدیران نورچشمی فروخته است.

این در حالی است که این محصول به تازگی به بازار عرضه شده است و در اولین مرحله از فروش آن در بورس کالا با قیمت حدودی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به متقاضیان عرضه شد.

پایگاه خبری اسب بخار نوشته است: «تا دریافت پاسخ قانع کننده از گروه صنعتی ایران خودرو، نام مدیران ارشد این شرکت فعلاً منتشر نمی شود. اما در شرایط فعلی نیاز است تا هرچه سریع تر این شرکت خودروساز بزرگ نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و شفاف سازی را در مورد تحویل خودرو به مدیران ارشدش انجام بدهد».

بر اساس تصاویر ارسالی، نام ۱۷ مدیر ارشد ایران خودرو برای تحویل هایما ۸S با قیمت مصوب یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان دیده می شود. همچنین هشت دستگاه از این کراس اوور هم در مالکیت شخصیت حقوقی ایران خودرو است که البته چنین کاری بسیار رایج و متعارف است.

حاتم بخشی ایران خودرو به مدیران نورچشمی (1)

حاتم بخشی ایران خودرو به مدیران نورچشمی (2)

با توجه به شماره بدنه هایی که برای تحویل هایما ۸S به مدیران ایران خودرو اعلام شده است، می بینیم که سری اول تولیدات این خودرو برای مدیران ارشد بزرگترین خودروساز کشور در نظر گرفته شده است.

هنوز اصالت قطعی این تصاویر مشخص نشده است ولیکن در صورت صحت چنین عرضه ای، باید شفاف سازی شود که در شرایط فعلی بازار این امکان برای خودروسازان وجود دارد تا محصولات خود را با قیمت مصوب و به مراتب کمتر از بورس کالا به مدیران خود بدهند؟

هایما s 8 برای مدیران ایران خودرو

در این رابطه چند سئوال مطرح می شود که ایران خودرو بایستی در راستای اطلاع رسانی و شفاف سازی به افکار عمومی پاسخگوی آنها باشد:

1- آیا اعطای خودرو با قیمت مصوب به کارکنان شرکت های خودروسازی، در قالب یک قانون و قاعده انجام می شود و اگر چنین چیزی وجود دارد، چرا یک بار برای همیشه شفاف سازی نمی شود؟

2- وزیر صمت و دستگاه های نظارتی بارها اعلام کرده اند که هیچ خودرویی خارج از فرایندهای رسمی (قرعه کشی، فروش مصوب بخشنامه ای، بورس کالا) به بازار نمی آید. اگر این سند صحت داشته باشد، آیا معنی تخلف را می دهد و آیا امکان دارد که در پشت پرده اتفاق های دیگری رخ داده است؟

3- در شرایط فعلی که بسیاری از خودروسازان بخش قابل توجهی از محصولاتشان را در بورس کالا عرضه می کنند (از جمله هایما ۸S) و با این کار به دنبال سود بیشتر و یا به قول خودشان جبران خسارت ها هستند، آیا مدیران خودشان شامل حال این اقدامشان نمی شوند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید