جنسیس نسل جدید سدان لوکس G90 را معرفی کرد

    کد خبر :871103

با گذشت نزدیک به 4 سال از معرفی فیس‌لیفت جنسیس G90، اکنون نسل جدید این خودرو برای رقابت با آلمانی­‌ها به میدان آمده است. اواخر ماه نوامبر بود که عکس‌هایی از جنسیس G90 جدید، منتشر شد‌.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_البته این عکس‌ها فقط نمای خارجی خودرو را نشان می‌دادند و خبری از نمای داخلی کابین نبود. اکنون جنسیس کابین شیک سدان جدید خود را نشان می‌دهد و اطلاعاتی را نیز درباره مشخصات فنی، بیان می‌کند‌.

ابتدا سراغ فضای سرنشینان عقب می‌رویم؛ فضایی جادار و VIP که هر چقدر هم قد بلندی داشته باشید، باز هم می‌توانید پای خود را دراز کنید و راننده تمامی کارها را انجام دهد. همانند تمامی سدان‌های لوکس، فضای داخلی کاملاً با چرم پوشیده شده است. علاوه بر آن، جزئیات فلزی، چوبی و کربنی، فضایی متفاوت را به ارمغان آورده‌اند. چراغ‌های LED نیز با نور ملایم و زیبای خود، روی درها قرار گرفته‌اند.

با توجه به نحوه تنظیم صندلی، نمایشگر 10.2 اینچی عقب به طور اتوماتیک و با بهترین زاویه دید تنظیم می‌شود. یک تبلت 8 اینچی هم روی کنسول میانی ردیف عقب تعبیه شده است، که از طریق آن می‌توان نور، تهویه‌ مطبوع، ماساژور صندلی‌ها و موقعیت پرده‌ها را کنترل کرد.

فضای داخلی جنسیس G90 جدید با مواد ضد باکتری زئولیت-نقره-روی پوشیده شده تا احتمال رشد باکتری‌ها روی چرم مصنوعی، کاهش یابد. به جز ویژگی تصفیه هوا، G90 جدید، اولین ساخته جنسیس است که همانند رقبای آلمانی خود، به ویژگی رایحه داخلی مجهز شده است.

سه رایحه متفاوت با نام‌های The Driver’s Awakening , The Great Outdoors و My Favorite Place موجود است. علاوه بر این ویژگی، Mood Curator چهارحالته نیز برای اولین بار در محصولات جنسیس به کار رفته و تنظیمات مختلفی را ارائه می‌دهد؛ مانند سیستم صوتی Bang & Olufsen با 23 بلندگو، لامپ‌های حالت، ماساژور صندلی‌ها، رایحه‌ها و پرده‌های برقی که همگی برای راحتی و احساسات سرنشینان هستند.

این صندلی‌ها با نام ergo-relaxing شناخته می‌شوند و 10 سلول هوا در پشتی صندلی و 2 سلول دیگر روی تشک آن قرار گرفته که 4 نوع ماساژ با شدت‌های متفاوت را ارائه می‌دهند.

جالب است بدانید که لبه‌های نگهدارنده صندلی در سرعت‌های بیش از 130 کیلومتر برساعت و یا در حالت اسپرت، برای محافظت بیش‌تر، باد می‌شوند و هنگام سوار و یا پیاده شدن از خودرو، دقیقاً برعکس عمل می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به روز جنسیس G90 می‌توان به فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، پشتیبانی از به‌روز‌رسانی‌های هوایی، کلید دیجیتال (استفاده از تلفن‌همراه هوشمند برای باز کردن درها و صندوق عقب)، سیستم تائید هویت با اثر انگشت، هدآپ دیسپلی، حذف نویز، پارک از راه دور و HOD (آیا راننده هنگام فعال بودن رانندگی نیمه‌خودران، راننده فرمان را در دست دارد یا خیر) … اشاره کرد.

 

جلوپنجره 5 ضلعی و چراغ‌های دوتایی و باریک جلو به عنوان نخستین مشخصه ظاهری محصولات جنسیس در G90 هم تکرار شده است، اما از خطوط کاپوت کم شده تا از شلوغی بصری کاسته شود.

در تصاویر رسمی این خودرو، دو نمونه سفید با طول بدنه استاندارد و آبی با بدنه کشیده دیده می­‌شود که فاصله میان محورهای این دومی به میزان 190 میلی‌متر افزایش یافته تا راحتی سرنشینان عقب کاملاً تامین شود. برخلاف مدل فعلی، نسل جدید G90 بدنه-بلند در بازار جهانی هم به فروش می­‌رسد.

دستگیره مخفی­‌شونده درها، رینگ‌های 20 اینچی با طرح انحصاری این مدل و فرم عجیب چراغ‌های راهنما در جلو و عقب بدنه، از دیگر ویژگی­‌های طراحی این محصول است. البته طرح سپر عقب، خروجی دوگانه اگزوز و در صندوق مشابه با نسل قبل به نظر می‌­رسد.

به لطف سیستم تعلیق بادی جدید، سواری نرم و راحتی در انتظار شماست؛ این سیستم می‌تواند چرخ‌های جلو را به میزان 10 میلی‌متر بالا ببرد، در حالی که تا 100 متر قبل از رانندگی روی سطوح ناهموار، تغییراتی را ایجاد می‌کند. چرخ‌های جلو نیز هنگام پایین آمدن از شیب تند، بالا می‌روند تا آسیبی به زیر بدنه وارد نشود. هنگام عبور از جاده‌های سخت و ناهموار، هر دو محور، به طور اتوماتیک، به میزان 25 میلی‌متر، بالا می‌آیند.

جنسیس G90 جدید از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 (با سوپرشارژ برقی) نیرو می‌گیرد و 375 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های عقب (RWD) و یا تمامی چرخ‌ها (AWD) منتقل می‌کند.

 

همان‌ طور که قبلا هم ذکر شده بود، پیشرانه V8 تنفس‌طبیعی از بین رفته است. اما موتور e-S/C جدید، با فناوری سوپرشارژ هوای فشرده، شتاب و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. جنسیس G90 جدید، سال آینده در کره جنوبی به فروش می‌رسد؛ اما کم‌کم به سایر بازارهای جهانی، مانند ایالات متحده (احتمالا با مدل 2023)، نیز وارد خواهد شد. البته طبق اعلام جنسیس، G90 وارد اروپا نخواهد شد. فعلاً خودروساز کره‌­ای G70 شوتینگ‌بریک را منحصراً برای ساکنین قاره سبز تدارک دیده است.

عرضه نشدن G90 در بازار اروپا به معنای عدم اهمیت این منطقه برای جنسیس نیست، چراکه این برند لوکس کره‌­ای با تکمیل سبد محصولات، خود را برای رقابت جدی با مرسدس‌بنز، آئودی و ب‌ام‌و در این منطقه آماده می‌سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید