جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور کرباسیان

    کد خبر :115329

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حال برگزاری است.

در این جلسه تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همین الان یک لایحه به مجلس بیاید، حداکثر یکسال و نیم دیگر رای خواهد آورد؛ این در حالی است که مجلس به پیشنهادات دولت در خصوص ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر رای نخواهد آورد. وی افزود: ما نمی خواهیم حرفی بزنیم که بخش خصوصی خوشش بیاید یا بدش بیاید؛ این در حالی است که بانک مرکزی باید شفاف بگوید که نمی خواهد این ماده قانونی را رعایت کند.

به گزارش بازتاب به نقل از مهر، همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز شورای گفتگو در هیات وزیران بگذراند که آخرین اصلاحات را در این آیین نامه انجام داده و آن را به بانک مرکزی ابلاغ کند که اجرایی شود.

همچنین محمدمهدی رئیس زاده، عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اکنون مواردی داریم که در سال ۹۱، کل کالا ترخیص شده و همه پول نیز به روز تسویه شده است، اکنون بانکهای عامل آن رقم را برای ارز علی الحساب تلقی کرده و خواهان پرداخت مابه التفاوت هم هستند؛ در حالیکه بانک مرکزی، تکلیف را برای بانکهای عامل روشن نکرده است.

وی افزود: اکنون پرونده های زیادی برای مابه التفاوت نرخ ارز وجود دارد که از سوی بانکها تعیین تکلیف نمی شود و دولت و بانک مرکزی هنوز به نتیجه نرسیده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید