جشن سال نو در آنفیلد با نمایش لیورپول و آرسنال

    کد خبر :454444

تعطیلات کریسمس باعث نشده رقابت‌های فوتبال باشگاهی در کشور‌های انگلیس و ایتالیا تعطیل شود.در مهمترین مسابقات امروز (شنبه هشتم دی ماه) تیم‌های لیورپول و آرسنال به مصاف هم می‌روند.

لیگ برتر انگلیس

لیورپول – آرسنال (ساعت ۲۱)

مهمترین مسابقه این هفته فوتبال اروپا در ورزشگاه آنفیلد و بین تیم‌های لیورپول و آرسنال برگزار می‌شود.

لیورپول در حال حاضر در یکی از بهترین فرم‌های سال‌های اخیرش است و با ۵۱ امتیاز و 6 امتیاز اختلاف نسبت به تاتنهام رده دومی در صدر جدول قرار دارد. معروف است که می‌گویند قهرمان انگلیس در باکسینگ دی مشخص می‌شود و هر تیم که در این روز‌ها بهتر نتیجه بگیرد در پایان فصل قهرمان می‌شود. لیورپول این فصل در این روز‌ها نتایج بسیار خوبی گرفته و توانست اختلافش را با رقبا بیشتر کند. (باکسینگ دی به ایام کریسمس در انگلیس گفته می‌شود که اکثر لیگ‌ها تعطیل است، اما لیگ برتر انگلیس فشرده‌تر از ایام عادی سال پیگیری می‌شود)

شاگردان کلوپ که از افت منچسترسیتی بهترین استفاده را کرده اند، می‌توانند با پیروزی مقابل آرسنال در بازی امشب گامی بلند در مسیر قهرمانی لیگ جزیره بردارند.

در طرف مقابل تیم آرسنال اگرچه مانند لیورپول نتایج عالی و مطمئنی نگرفته، اما با اونای امری بازی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد و برای هر تیمی دردسرساز می‌شود. توپچی‌ها در حال حاضر ۱۳ امتیاز با تیم لیورپول صدرنشین اختلاف و در رتبه پنجم قرار دارند. شاگردان امری البته این روزها خیلی در اوج نیستند و از چهار مسابقه قبلی خود فقط یک پیروزی کسب کردند و هفته گذشته نیز مقابل برایتون متوقف شدند. آرسنالی‌ها با نتایجی که گرفتند نمی‌توانند خیلی به قهرمانی فکر کند و هدف آن‌ها باید قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باشد.

در تیم لیورپول مورنو، چمبرلین، ماتیپ و میلنر مصدوم هستند و برای توپچی‌ها ولبک، بیرین، میخیتاریان، مونرئال، هولدینگ و مصطفی نمی توانند بازی کنند.

مسابقه امشب دویست و بیست و هفتمین مصاف 2 تیم در همه مسابقات محسوب می‌شود. در مصاف‌های قبلی لیورپول ۸۶ پیروزی به دست آورده و آرسنال ۷۹ بار پیروز شده است. شصت و یک مسابقه هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

تاتنهام – ولورهمپتون (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

تاتنهامی‌ها از ۲ شکست متوالی منچسترسیتی نهایت استفاده را کردند و توانستند جای این تیم را در رتبه دوم بگیرند و اکنون نزدیک‌ترین تعقیب کننده لیورپول با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در جدول لیگ جزیره محسوب می‌شوند. شاگردان پوچتینو قصد دارند از بازی دشوار این هفته لیورپول مقابل آرسنال نهایت استفاده را بکنند و در صورت امتیاز از دست دادن شاگردان کلوپ اختلاف امتیاز خود را با این تیم در جدول کمتر کنند. تاتنهام که در رقابت‌های این فصل لیگ جزیره تنها تیمی هستند که هیچ مساوی نداشته برای اینکه در جمع مدعیان قهرمانی باقی بماند باید اینگونه دیدار‌های خانگی و نه چندان دشوار خود را پیروز شوند.

دله علی، دایر، فرتونگن، دمبله، وانیاما و یانسن مصدومان تاتنهام برای این مسابقه هستند، اما این روز‌ها سون هیونگ مین ستاره تاتنهام محسوب می‌شود و درخشش فوق العاده در ترکیب این تیم داشته است.

برایتون – اورتون (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

فولام – هادرسفیلد (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

لسترسیتی – کاردیف (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

واتفورد – نیوکاسل (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)
سری آ. ایتالیا

یوونتوس – سمپدوریا (ساعت ۱۵)

یوونتوس صدرنشین امروز در خانه دیدار دشواری مقابل سمپدوریا که نتایج خوبی در این فصل از رقابت‌های سری آ. گرفته است دارد. سمپدوریا در رتبه پنجم جدول قرار دارد و در حال حاضر بالاتر از تیم‌های بزرگی مانند میلان و رم قرار دارد.

یووه که در این فصل سری آ. شکستی تاکنون نخورده است، اگر چه در دیدار آخر خود مقابل آتالانتا متوقف شد، اما باز هم با توجه به شکست ناپولی رده دومی مقابل اینتر اختلاف امتیازش با این تیم در صدر جدول بیشتر شد و اکنون ۹ امتیاز حاشیه امنیت در صدر جدول دارد.

در تیم یوونتوس، متوئیدی، کانسلو، کوادرادو، بارزالی و برناردسکی مصدوم هستند.

امپولی – اینتر (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان اسپالتی با پیروزی روحیه بخش لحظات پایانی مقابل ناپولی هفته گذشته توانستند از بحرانی که در آن گرفتار شده بودند نجات پیدا کنند و اکنون با ۳۶ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارند. نراتزوری باید برای ادامه دادن روند بردهایش و بازگشت دوباره به اوج این دیدار را با برد پشت سر بگذارند.

پارما – رم (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

گرگ‌های رم که تاکنون فصل خوبی نداشتند و نتایج پر فراز و نشیبی را گذرانده اند، امروز در ورزشگاه انیو تاردینی مهمان پارما خواهند بود. رم در رتبه هفتم جدول و پارما دوازدهم است، اما با وجود اختلاف پنج رتبه‌ای بین 2 تیم، از لحاظ امتیازی فقط 2 امتیاز با هم تفاوت دارند و پارما می‌تواند با پیروزی در این دیدار خانگی در جدول بالاتر از جالوروسی بایستند.

مصدومان پرشمار تیم رم کم کم به ترکیب این تیم بازگشته اند و در حال حاضر فقط دروسی و پیگرینی در این تیم مصدوم هستند.

لاتسیو – تورینو (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

جنوا – فیورنتینا (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

کیه وو – فروزینونه (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

ساسولو – آتالانتا (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

اودینزه – کالیاری (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

ناپولی – بولونیا (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان کارلو آنجلوتی هفته گذشته در دیداری حساس در ورزشگاه جوزپه مه آتزا در دقیقه ۹۱ دروازه شان باز شد و با یک گل مغلوب اینتر شدند تا اختلاف امتیازشان با یوونتوس صدرنشین بیشتر شود. آن‌ها در حال حاضر با ۴۱ امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و ۹ امتیاز با یوونتوس صدرنشینی اختلاف دارند.

بازی با اینتر برای پارتنوپی تلفات زیاد و مهمی هم داشت؛ در این مسابقه کاپیتان همشیک مصدوم شد و در این دیدار نیز غایب است. همچنین لورنزو اینسینیه و کالیدو کولیبالی 2 ستاره این تیم در خط حمله و دفاع نیز از زمین بازی اخراج شدند و در این مسابقه نیز غایبند. توهین‌های نژادپرستانه هواداران اینتر به کولیبالی مدافع سیاه پوست ناپولی در آن مسابقه بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و بسیاری از بازیکنان دنیا نیز از کولیبالی حمایت کردند.

میلان – اسپال (ساعت ۲۳)

میلان رده ششمی، پنج دیدار پیاپی در همه مسابقات است که رنگ پیروزی را ندیده و جایگاه گتوزو سرمربی این تیم بسیار متزلزل شده است. اگر میلان در مسابقه خانگی امروز نیز نتواند پیروز شود احتمال اینکه گتوزو از کار برکنار شود زیاد است. از آرسن ونگر، روبرتو دونادونی و فرانچسکو گودین به عنوان جانشینان احتمالی جنارو گتوزو روی نیمکت روسونری یاد می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید