ثبت نام پیش دبستانی ها در نزدیکترین مدرسه محل سکونت

    کد خبر :816655

اولیای نوآموزان پیش دبستانی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه دولتی ابتدایی محل سکونت خود، فرزندشان را ثبت نام کنند تا اگر کلاس‌ها مجازی برگزار شد در شبکه شاد از آن استفاده کنند و اگر حضوری بود در محیط مدرسه حضور یابند.

خانواده‌ها برای ثبت‌نام پیش دبستانی باید به نزدیکترین مدرسه محل سکونت مراجعه کنند و سن آن ۵ سال تمام است همچنین در تابستان امسال برنامه‌ای برای آموزش کودکان بازمانده از پیش‌دبستانی اجرا می‌شود.

ثبت‌نام نوآموزان در دوره پیش دبستانی برای سال تحصیلی پیش رو، پرسش خانواده‌هایی است که فرزندشان امسال باید وارد این دوره شود.

سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع کرونا، آموزش‌های نوآموزان در این طرح فقط از طریق فضای مجازی و شبکه شاد و آموزش تلویزیونی صورت گرفت.

آنگونه که رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی همانند سال گذشته اعلام شده است.

اولیای نوآموزان پیش دبستانی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه دولتی ابتدایی محل سکونت خود، فرزندشان را ثبت نام کنند تا اگر کلاس‌ها مجازی برگزار شد در شبکه شاد از آن استفاده کنند و اگر حضوری بود در محیط مدرسه حضور یابند.

سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین ۲ مهر ۹۵ تا یک مهر ۹۶) و سن ثبت نام پیش دبستانی دو، پنج تا شش سال تمام (متولدین ۲ مهر ۹۴ تا یک مهر ۹۵) است.

ثبت نام نو آموزان دوره پیش دبستانی اتباع خارجی همچون سایر دوره‌های تحصیلی، طبق شیوه نامه‌های ابلاغی بلامانع است.

همچنین دو برنامه تداوم فرایند یادگیری نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام شده و برگزاری کلاس‌های آمادگی برای کودکان بازمانده از دوره یک ساله پیش دبستانی در بهار و تابستان ۱۴۰۰ از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ و در آن ذکر شده است، نسبت به پوشش حداکثری و ارائه خدمات تربیتی پیش دبستانی به شیوه حضوری، مجازی و ترکیبی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدام شود.

برنامه تداوم فرآیند یادگیری دوره پیش دبستانی بدین شرح است:

بازه زمانی اجرای برنامه تداوم فرایند یادگیری دوره پیش دبستانی بهار و تابستان ۱۴۰۰ از اول خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ است.

گروه‌های هدف این برنامه عبارتند از: نوآموزان پیش دبستانی که آموزش‌های یک سال پیش از دبستان را نگذرانده و در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در پایه اول دبستان ثبت نام می‌شوند کودکان ۵ سال تمامی که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با تاخیر در دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند.

روش اجرا بدین گونه است که به روال سال تحصیلی گذشته ثبت‌نام انجام شده و برای نوآموزان که با تاخیر ثبت‌نام شده‌اند روند موجود ادامه خواهد داشت. اجرای دقیق برنامه درسی و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با استفاده از محتوای مکتوب و الکترونیکی در بستر شاد به شیوه حضوری و ترکیبی طبق مصوبات ستاد کرونا و ارائه بازخورد مورد تاکید است.

اهداف کلی اجرای برنامه نیز بدین شرح است: پوشش حداکثری کودکان واجد شرایط یک سال قبل از دبستان از طریق شیوه‌های ترکیبی و مجازی، رشد متوازن مهارت‌های جسمی، شناختی، اجتماعی، عاطفی و… نوآموزان، آموزش مهارت گوش دادن، گفتن و آمادگی برای خواندن و نوشتن با تاکید ویژه بر مهارت تفکر، تثبیت و تقویت هویت کودکان ایران اسلامی با رویکرد وحدت و انسجام ملی از طریق تسلط نسبی به زبان معیار، نهادینه کردن آداب، ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی در نوآموزان دوره پیش دبستانی، جبران نواقص یادگیری نوآموزان دوران دوره پیش دبستانی ناشی از همه‌گیری کرونا.

آموزش پیش دبستانی در مناطق دوزبانه

همچنین چارچوب اجرای برنامه جذب نوآموزان بازمانده از دوره یک ساله پیش دبستانی قبل از ورود به دبستان در مناطق محروم و دو زبانه با حمایت کامل دولت در بهار و تابستان ۱۴۰۰ بدین ترتیب است که فرایند اجرا از اول خرداد تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰ و زمان پایان این دوره قبل از آغاز سال تحصیلی جدید است.

افراد مجاز به ثبت نام کودکان ۶ ساله مناطق محروم و دو زبانه که دوره پیش‌دبستانی را نگذرانده‌اند و در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در پایه اول دبستان ثبت نام می‌شوند.

روش اجرا بدین شرح است: با استفاده از فعالیت‌های آموزشی و پرورش منعطف و جذاب در کلاس‌های آمادگی و بهره‌برداری از محتوای مکتوب و الکترونیکی در بستر‌های موجود، شبکه‌های استانی، رادیو‌های محلی و… با تاکید بر ابعاد نگرشی و مهارت‌های زبانی و توزیع بسته‌های آموزشی در مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند.

هدف برگزاری دوره نیز ایجاد فرصت عادلانه آموزشی برای کودکان نا برخوردار و دارای زبان یا گویش غیرفارسی به ویژه در مناطق دو زبانه لازم‌التوجه و دارای محرومیت آموزشی، روستاها، عشایر و حاشیه شهرها، ایجاد و تقویت گرایش به زبان فارسی و افزایش توانایی ارتباطی کودکان با زبان معیار، انسداد مبادی بیسوادی، کاهش افت تحصیلی و نرخ مردودی در دوران تحصیل از طریق تعمیم دوره پیش دبستانی است.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید