تیراندازی خونبار در نیواورلئان/ ۵ نفر راهی بیمارستان شدند

    کد خبر :804750
تیراندازی خونبار در نیواورلئان

تیراندازی بامداد امروز در شهر «نیواورلئان» ایالت «لوئیزیانا»، پنج زخمی به جای گذاشت که چهار نفر آن‌ها راهی بیمارستان شدند.

دستکم پنج نفر امروز (شنبه) در خیابان «بوربون» شهر «نیواورلئان» در ایالت «لوئیزیانا» هدف تیراندازی قرار گرفتند و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اینترنی شبکه «فاکس نیوز»، چهار نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و یکی از آن‌ها در محل حادثه مداوا شد. این تیراندازی ابتدا حدود ساعت دو بامداد (به وقت محلی) به پلیس گزارش شد.

طبق این گزارش، جزئیاتی درباره علت آغاز تیراندازی و یا این که کسی در این خصوص بازداشت شده یا خیر، در دسترس نیست.

مقایسه آمار‌های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور‌های دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتار‌های جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده، اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد.

به گزارش دانشجو، علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید