سرپرست وزارت صمت:

تولید خودرو در سه ماه امسال ۲۲ درصد افزایش یافت

    کد خبر :725909

حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر به قزوین برای افتتاح سه واحد صنعتی و بررسی وضعیت تولید در استان قزوین در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر با تحریم‌های ظالمانه بیشترین سختی و مشکلات را در بخش‌های مختلف صنعت و معدن داشته‌ایم و شاید اگر همت صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی نبود وضعیت بسیار وخیم‌تری داشتیم.

وی اضافه کرد: در سفر به استان‌ها شاهد فعالیت جهادی بسیاری از صنعتگران هستیم که با غیرت دینی و ایرانی خود اجازه نداده‌اند تا واحدشان تعطیل شده و کارگران بیکار شوند که این ایثار در جبهه اقتصادی برای ما بسیار با ارزش است.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: در سفر به قزوین هم که سه واحد صنعتی قطعات خودرو، نساجی و پلی اتیلن و پلاستیک را افتتاح کردیم این فعالیت ارزشمند و در واقع جهش تولید در مسیر پیشرفت کشور کاملاً مشهود بود البته مشکلات و موانع هم داریم که باید برای آن تدبیر کنیم.

مدرس خیابانی گفت: بدون تردید امروز جای جای کشور مانند یک کارگاه بزرگ تولیدی شده که تولید و فعالیت در آن موج می‌زند و در برخی مناطق تولید بر اساس روال عادی ادامه دارد.

سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: باید این موضوع را در نظر داشت که کشور در سخت‌ترین تحریم‌ها و خصمانه‌ترین وضعیت قرار دارد اما تولید متوقف نشده و این موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

افزایش قیمت خودرو به دلیل ورود سرمایه‌های سرگردان است

مدرس خیابانی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش بی رویه قیمت خودرو یادآور شد: بالا رفتن قیمت خودرو دلایل زیادی دارد که کلان است و با پیش فروش خودرو و تعیین شرایط ویژه که محصول به دست مصرف کننده واقعی برسد در حال رصد و کنترل آن هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور تولید قرار دارد و در سه ماهه اول امسال ۲۲ درصد تولید خودرو در کشور اضافه شده تا بازار کنترل شود.

مدرس خیابانی گفت: آنچه مشکل ساز شده سرمایه‌های سرگردان است که در دست افرادی قرار دارد که هر گاه وارد هر حوزه اقتصادی می‌شوند هم مخرب هستند و هم آسیب می‌زنند که باید آن را کنترل و مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: باید خودرو از سفته بازی و دلال بازی خارج شود به همین دلیل شرایطی برای ثبت نام خودرو تعیین شده که این محصول وسیله کاسبی و دلالی نشود و هر کس که مصرف کننده واقعی است بتواند خودرو ثبت نام کند.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: دولت با کمک بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا نوسان قیمت‌ها کنترل شود و به تدریج شاهد کنترل بازار خواهیم بود.

وی در خصوص احیا واحدهای راکد و تعطیل شده نیز اظهار داشت: اخیراً مصوبه‌ای گذرانده شد تا واحدهای مشکل دار در ستاد تسهیل مشکلات خود را حل کنند و این روند امسال با جدیت ادامه دارد تا کارخانه‌های نیمه تعطیل را وارد چرخه تولید کنیم.

مدرس خیابانی اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی داریم که ۹۵۰۰ واحد غیر فعال و مشکل دار است که این واحدها در اولویت احیا قرار خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید