تهران آلوده ترین شهر جهان شد/ احتمال تعطیلی قوت گرفت/ منشاء گرد و خاک عراق است

    کد خبر :900301

داده‌های سایت هواشناسی IQAir نشان می‌دهد که تهران از نظر آلودگی هوا در صدر کشورهای جهان قرار دارد .

این داده‌ها نشان می‌دهند که تهران حتی از شهرهای بسیار آلوده جهان همچون دهلی در هند هم آلوده‌تر است.

البته این داده‌ها مربوط به ساعاتی قبل است و  آلودگی هوای تهران را ۳۰۶ نشان می‌دهند در حالی که آلودگی هوای این کلانشهر اکنون در مرز ۵۰۰ است.

جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد

در همین حال مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از احتمال تعطیلی تهران به خاطر وضعیت نارنجی هوا خبر داده است.

او به باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه اضطرار آلودگی هوا دستگاه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد و احتمال تعطیلی در استان تهران وجود خواهد داشت.

براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی در تهران به وجود آمده و ما از شهروندان تهرانی و مخصوصا گروه های حساس می خواهیم تا امروز و فردا از منزل خارج نشوند.

یزدی‌مهر گفت: به دلیل شرایط نامساعد هوا جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد.

منشا آلودگی هوای تهران از کجاست؟

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منشاء گرد و خاک در برخی از استان های کشور، از عراق است.

به گزارش برنا؛ محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی درباره علت گرد و خاک شدید تهران، اظهار کرد: در روزهای قبل اعلام کردیم که چشمه‌های تولید گرد و خاک در شمال عراق و کشورهای سوریه و عربستان همچنان باقی است و متأسفانه استان‌های مرزی را از جمله کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان غربی درگیر می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جریانات غربی در لایه‌های بالایی جو به قدری قوی است که این گرد و خاک را جارو می‌کند و استان‌های همدان، مرکزی، قم، البرز و تهران را تحت تأثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در خاورمیانه به جهت کم بارشی داشته‌ایم این موضوع تکرار خواهد شد و اوج این گرد و خاک از فروردین تا مرداد است و تا موقعی که این چشمه‌ها وجود داشته باشد گرد و خاک نیز خواهد بود.

اصغری افزود: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منشأ این گرد و خاک در کشور عراق است که متأسفانه استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی، البرز، زنجان، قم، تهران و قزوین را تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: از آخر وقت امروز از سمت شمال غربی جبهه هوایی وارد کشور خواهد شد که سبب بارش می‌شود و تا روز یکشنبه استان‌های زنجان، تهران، قم، مرکزی، همدان، البرز، مرکزی و استان‌های شمال شرق و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قم، همدان، اردبیل را تحت تأثیر قرار خواهد داد و باعث می‌شود که گرد و خاک شسته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید