تمرینات هوابرد نیروهای ویژه صابرین / عکس

  • آرشیو
  • جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹
    کد خبر :768550

یکی از سخت ترین و در عین حال خطرناک ترین آموزش های هوابرد فرود با چتر در آب است که نیروهای صابرین به خوبی قادر به اجرای آن هستند.
هوابرد یا نفوذ از طریق هوا یکی از شیوه های نفوذ و عملیات در منطقه دشمن است که عموما توسط یگان های نیرو مخصوص و نیرو ویژه صورت می پذیرد.

در این نوع از عملیات نیروهای عمل کننده به وسیله چتر یا سایر وسایل پروازی مانند پاراگلایدر و پاراموتور در منطقه دشمن فرود می آیند و به اجرای عملیات می پردازند.

در طی دوره های هوابرد یکی از سخت ترین و خطرناک ترین آموزش های پرش با چتر در آب است. فرود با چتر در آب با توجه به محیط ویژه دریا فراگیری مهارت های خاصی را می طلبد که در صورت عدم توجه آنها می تواند موجب مرگ چتربار شود.

ماموریت این نیرو ها به دلیل محدودیت در حمل سلاح و تجهیزات محدوده وسیعی را شامل نمی شود و بیشتر از بین بردن تجهیزات و اهداف استراتژیک و مهیا کردن شرایط برای ورود قوای اصلی به صحنه نبرد به این نیروها واگذار می شود.

تیپ نیرو ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه نیز یکی از یگان های زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نیروهای آن به لحاظ آموزش ها و کسب آمادگی های ممتاز، اجرای ماموریت های ویژه را به عهده دارند. به همین دلیل یکی از آموزش هایی که نیروهای صابرین باید طی کنند دوره های هوابرد است.

به گزارش تسنیم، نیروهای تیپ ویژه صابرین به دلیل نوع ماموریتی که به این یگان واگذار شده است آموزش های خاصی را طی می کنند که به سبب آن مهارت لازم برای اجرای انواع عملیات ها راکسب می کنند.

در ادامه تصاویری از تمرین دوره هوابرد و فرود با چتر در آب نیروهای صابرین را ببینید:

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید