تمام ۱۲ شاخص بورس تهران مثبت شد!

    کد خبر :839623
تمام ۱۲ شاخص بورس تهران مثبت شد!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته با ۱۴۷ درصد افزایش به ۴۱ هزار و ۴ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش ک در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور محاسبه می‌شود، ما ۴ روز معاملاتی داشتیم که ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با رشد ۱۴۷ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از عدد ۱۶ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان به ۴۱ هزار و ۴ میلیارد تومان رسید. این میزان رشد به علت این است که در هفته گذشته فقط دو روز کاری داشتیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی بیان کرد: حجم کل معاملات از ۲۲ میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم به ۴۹ میلیارد و ۳۱۱ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته ۱۱۵ درصد افزایش را نشان می‌ دهد.

آسایش در رابطه با سایر بازارهای بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۲۲۵ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۳۳۴ میلیارد تومان به یک هزار و ۸۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۲۳۰ درصدی همراه بود و از ۳ میلیون برگه به ۱۱ میلیون اوراق بدهی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قراردادهای آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۱۰۵ درصدی از ۱۱ میلیارد تومان به بیش از ۲۲ میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات از ۲ میلیون قرارداد به یک میلیون و ۹۰۰ قرارداد کاهش پیدا کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۱۷۵ درصدی از ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۱۴۰ درصدی از یک میلیارد و ۶۲۶ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۹۰۴ میلیون یونیت رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: شاخص کل در هفته گذشته با ۳.۳۵ درصد افزایش و با میزان ۵۰ هزار و ۱۹۷ واحد تغییر، از عدد یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۲۳ واحد به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۲۰ واحدی رسید.

وی بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۳.۲۰ درصد به میزان ۴۳ هزار و ۹۱۵ واحد، به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.

آسایش افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۳.۰۲ درصد رشد پیدا کرده و شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر یک هزار و ۷۹۴ واحد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشد حدود ۶.۵۳ درصد را تجربه کرد و با افزایش ۲۷ هزار و ۹۸۱ واحدی از ۴۲۸ هزار و ۳۱۸ واحد به ۴۵۶ هزار و ۲۹۹ واحد رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید