تلاش اعضای کنگره آمریکا برای بلوکه کردن منابع مالی هرگونه اقدام علیه ایران

    کد خبر :669857

اعضای کنگره آمریکا قانونی را ارائه داده‌اند که موجب مسدود شدن منابع مالی برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره می‌شود.

 

به نقل از پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، سناتور برنی سندرز و رو خانا، عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از آنکه رئیس‌جمهور کشورشان دستور حمله به سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه ایران را صادر کرد، قانونی را برای بلوکه کردن منابع مالی هرگونه اقدام نظامی علیه ایران ارائه دادند.

 

در پی وقوع این حمله که به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش منجر شد نگرانی‌هایی مبنی بر این ایجاد شده است که باتوجه به وضعیت تحریک‌پذیر کنونی در خاورمیانه می‌تواند با این اقدام به وقوع درگیری میان ایران و آمریکا منجر شود.

 

این دو قانونگذار آمریکایی در بیانیه‌ای تصریح کردند: امروز، شاهد یک وضعیت خطرناک هستیم که ما را به یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در خاورمیانه نزدیک می‌کند. جنگ با ایران می‌تواند تلفات جانی بیشمار و هزینه چند تریلیون دلاری در پی داشته باشد که حتی تلفات جانی بیشتر، درگیری‌های بیشتر و بی‌خانمانی‌های بیشتری را در منطقه به شدت پر تنش کنونی به همراه خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا،طرح مسدود کردن منابع مالی اقدام نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره سال گذشته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید اما ماه گذشته توسط قانون اختیارات دفاع ملی با ممانعت روبرو شد.

 

همچنین سناتور تیم کاین روز جمعه پیشنهاد یک قطعنامه را مطرح کرد که خواهان ممنوعیت هرگونه اقدام تخاصمی با ایران بدون تائید کنگره یا اجازه کنگره برای استفاده از نیروی نظامی می‌شود.

 

بنابر این گزارش، ترور سردار سلیمانی موجب ایجاد شکاف میان اعضای کنگره شده است. متحدان جمهوری‌خواه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این اقدام حمایت می‌کنند اما دموکرات‌ها با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای این حمله می‌گویند که کاخ سفید برای هرگونه اقدام علیه ایران باید اجازه کنگره را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید