تقاضای جهانی نفت امسال به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می رسد

    کد خبر :369061

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، مصرف نفت جهان در طی سه ماه آینده به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این مسئله به افزایش قیمت ها کمک خواهد کرد، هرچند که بحران در بازارهای نوظهور و اختلافات تجاری می تواند موجب کاهش تقاضا شود.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی، مستقر در پاریس پیش بینی خود مبنی بر رشد 1.4 میلیون بشکه ای تقاضای نفت در سال جاری و رشد 1.5 میلیون بشکه ای در سال 2019 را بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی حفظ کرده است.

این گزارش همچنین حاکی است: «قیمت نفت برنت که از ماه آوریل به این طرف بین 70 تا 80 دلار بوده، ممکن است به چالش کشیده شود.»

آژانس بین المللی انرژی همچنین گفته، تحریم های آمریکا علیه صادرات انرژی ایران، که از ماه نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد، موجب رسیدن عرضه نفت این کشور به پایین ترین رقم های 2 سال گذشته شده و کاهش تولید نفت ونزوئلا، در کنار توقف ناخواسته تولید در برخی دیگر از کشورها موجب حفظ توازن میان عرضه و تقاضا در بازار خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: «در حالی که ما به سال 2019 نزدیک می شویم، یک ریسک احتمالی ای که متوجه پیش بینی های ماست، از جانب اقتصادهای نوظهور مهم است زیرا کاهش ارزش پول ملی این کشورها ممکن است هزینه واردات نفت را بالا ببرد. به علاوه، این ریسک وجود دارد که با بالا گرفتن تنش های تجاری، رشد اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار گیرد.»

بر اساس پیش بینی آژانس، تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه پایانی امسال به 100.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، اما در سه ماهه نخست سال آینده مجددا به 99.3 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید