دبیر هیات دولت خبر داد

تعیین اعتبار 60 هزار میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱
    کد خبر :468013

دبیر هیات دولت با اشاره به تاکید دولت بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید گفت: 60 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.

محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به مصوبات روز گذشته در جلسه هیات دولت اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال همواره یکی از سیاست‌های دولت است. تولید و اشتغال یکی از شاخصه‌های مهمی است که وضعیت کشور را روشن کرده و اقتصاد کلان را معرفی می‌کند. ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و حفظ فرصت‌های موجود همواره از اولویت‌های دولت بوده است.

وی ا دامه داد: در جلسه روز گذشته سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت تولید و اشتغال کشور ارائه کرد.

بر اساس این گزارش اعتبار پیش بینی شده در دولت برای توسعه اشتغال، هم از طریق دولت و هم از طریق صندوق توسعه ملی و هم تسهیلات بانکی 60 هزار میلیارد تومان است.

سازمان برنامه و بودجه همچنین در این جلسه گزارشی از تصویر کلی اشتغال در کشور ارائه کرد. این گزارش شامل جمعی و غیر فعال، اشتغال ناقص و کامل و بیکاران تحصیلکرده است و همچنین تصویر بیکاری در استانهای مختلف را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، دبیر هیات دولت با اشاره به این که گزارش سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاهها برای توسعه اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ارائه شد بیان کرد: بر اساس این گزارش بیش 140 هزار طرح برای توسعه اشتغال معرفی شده که 70 هزار طرح تصویب شده و 65 هزار طرح به انعقاد قرار داد رسیده و 44 هزار و 500 طرح تسهیلات دریافت کردند. تسهیلات به مبلغ یبش از 5 هزار تومان دریافت کردند. بر این اساس 150 هزار شغل ایجاد شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: این برنامه‌ها در حوزه گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، کارورزی‌های دانشگاهی ، طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی مهارت‌ها و محیط کار یارانه دست مزد، حمایت از مشاغل خانگی و واحدهای اقتصادی کشاورزی، بافت فرسوده و معیشت مناطق مرزی و توسعه باغات است که از تسهیلات برخوردار شدند.

دبیر هیات دولت همچنین تصریح کرد:‌ دولت در این جلسه تاکید کرد که وزارت تعاون، صنعت، فرهنگ، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی نظارت بیشتری داشته باشند تا تسهیلات ارائه شده کاملا در جهت طرح‌های تصویب شده مورد استفاده قرار گیرند.

وی در ادامه گفت:‌ در ای جلسه همچنین برای ساماندهی رودخانه کرج در محدوده شهر تهران و جبران زنجان، قم، و تهران و آذربایجان شرقی بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده دشد و 26میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر یگرفته شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت دنبال کاهش 5 درصدی تلفات انرژی در بخش زیر ساختمان است افزود: برای تحقق این هدف آیین نامه‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن دستگاه‌ها به ممیزی انرژی و تعیین وضعیت ساختمان خود ملزم شده و باید تلاش کنند که عملکرد مصرف انرژی خود را بهبود ببخشیم. همچنین مقررات ملی ساختمان و ضوابط اجایی و فنی باید تکمیل شود. سامانه الکترونی‌ کنترل شدت مصرف انرژی و بسته اجرایی برای تشویق افراد حقیقی که در مصرف انرژی وجود دارند در نظر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید