تعریف واقعی جهش تولید توسط ایران خودرو در سال 1399

    کد خبر :831447
جهش تولید توسط ایران خودرو در سال 1399

در سال ۱۳۹۹ و به دنبال مزین شدن این نام توسط رهبر انقلاب به نام جهش تولید، تمامی بخش های صنعتی و تولیدی کشور خود را ملزم به تولید بیشتر و حرکت در مسیر رشد اقتصادی کردند؛ تعهد و اهتمامی که البته همه این شرکت ها در آن توفیق یکسانی نداشتند.

از جمله شرکت های صنعتی و بزرگ کشور که در سال ۱۳۹۹ و در راستای عمل به شعار جهش تولید اهتمام ویژه ای از خود نشان داد، باید به گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کرد؛ مجموعه ای که به گواه آمار وارقام در سال گذشته و علی رغم همه محدودیت ها بیش از ۵۰۰ هزار سواری تولید و به بازار تزریق گرد.

در این سال و به صورت مشخص در تاریخ ۸ آذر پس از سه سال ایران خودرو با ثبت رکورد تولید ۲۹۵۲ خودرو روزانه، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رساند. همچنین رکورد تکمیل و تجاری سازی روزانه در تاریخ، توسط این گروه صنعتی شکسته شد و رقم ۴۷۹۶ تولیدی تجاری شده به ثبت رسید.

از سویی نیز با اینکه در سال ۱۳۹۸ و در کل سال این مجموعه تعداد ۳۷۱ هزار خودرو تولید این رقم در سال ۱۳۹۹ به رقم دقیق ۵۰۱ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو سواری رسید. این اتفاق در مجموع سبب شد تا سهم ایران خودرو به لحاظ جهش تولید در کشور در سال گذشته به ۸۳ درصد برسد و تقریباً بازار خودروی کشور در تملک این گروه صنعتی قرار بگیرد.

جهش تولید توسط ایران خودرو


این البته همه دستاوردهای ایران خودرو در سال ۱۳۹۹ نبود و این مجموعه در این سال تعهدات معوق در قبال مشتریان را به میزان ۹۰ درصد کاهش دهد و میزان ۲۰۰ هزار دستگاه معوق در سال ۱۳۹۸ را به میزان ۲۱ هزار دستگاه معوق در پایان سال ۱۳۹۹ برساند.

همچنین این شرکت توانست در سال ۱۳۹۹ خط تولید اتوبوس های داخلی را پس از ۹ سال دوباره فعال کند. مجموعه تحولات و پیشرفت های قابل تأملی که در مجموع ایران خودرو را در حوزه تولید با رشد ۱۶۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ مواجه کرد.

از دیگر آمارهای قابل توجه ایران خودرو در سال ۱۳۹۹ این بود که این گروه موفق شد در سال ۱۳۹۹ و به نسبت ۱۳۹۸ تولید کامیون و اتوبوس را به میزان ۲۹۱ درصد افزایش داد. از جمله محاسن این دستاوردها در گروه صنعتی ایران خودرو این بود که میزان ارزبری تولید محصولات به شدت کاهش یابد و به صورت مشخص در حوزه تولید اتوبوس میزان ارزبری کشور از ۵۸ هزار یورو به ۴۴ هزار یورو رسید.

این رویه سبب شد تا گروه صنعتی مورد اشاره موفق به کسب جایگاه نخست تعداد تولید خودروی تجاری با در اختیار گرفتن ۳۸ درصد سهم تولید تعدادی کشور شود؛ رقمی که دو برابر بیشتر از نزدیک ترین رقیب تولیدی ایران خودرو بود.

این مجموعه در سال جاري اقدامات و برنامه‌های متنوعی را با هدف تولید و توسعه محصولات جدید، افزایش خودکفایی و کاهش ارزبری محصولات تولیدی، ارتقای کیفی محصولات، افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان و عرضه متنوع و جدید را در دستور كارقرار داده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید