رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۱۷ مورد رسید/ یک بیمار کرونا در زاهدان فوت کرد

    کد خبر :694332

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد بیماران با آزمایش کرونای مثبت استان تا امروز ۱۷ مورد بوده است که ۱۱ مورد آنان در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بوده اند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای موج اخیر بیماری تاکنون ۴۵۷ بیمار تنفسی حاد به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد ۲۰۶ نفر خدمات خود را به صورت سرپایی دریافت کرده اند و ۲۵۱ نفر نیز در بیمارستان های منتخب استان بستری شده اند.

وی اظهار داشت: تعداد کل بیماران با آزمایش کرونای مثبت استان را تا امروز ۱۷ مورد بوده است که ۱۱ مورد آنان در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: نخستین مورد فوتی با آزمایش کرونای مثبت در زاهدان اتفاق افتاد.

وی افزود: در صورتی که در این مرحله جلوی چرخش ویروس را در استان و منطقه بگیریم ابتلاء به کرونا و مرگ و میر کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت خود و دیگران از مسافرت کردن باید پرهیز کرد گفت: نمازهای جمعه، اعتکاف، ختم بخاری، همایش های علمی و فرهنگی و مراکزی مثل تالارها و سالن های ورزشی تعطیل شده است، امّا اطلاعات همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر حاکی از مسافرت های زیاد به چابهار و زابل است.

وی بیان کرد: بهداشت دست و شستشوی مرتب و صحیح با آب و صابون‌مایع، اجتناب افراد علامت‌دار از حضور در جمع افراد سالم، رعایت آداب عطسه و سرفه همچنان توصیه مهم و کلیدی ما به هموطنان‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید