تظاهرات کامیونی در کانادا علیه واکسیناسیون اجباری /عکس

    کد خبر :882505
تظاهرات کامیونی در کانادا علیه واکسیناسیون اجباری

کاروانی از کامیون‌داران کانادا در اعتراض به دستور اجباری واکسیناسیون رانندگان کامیون در اقدامی اعتراض آمیز از شهر ونکوور به سمت شهر اوتاوا حرکت کردند تا در پایتخت تظاهرات کنند.

گروه های مسوول در صنعت حمل و نقل خودروهای سنگین کانادا می‌گویند دستور جدید دولت و تظاهرات جدید کامیونی باعث کمبود راننده و افزایش تورم خواهد شد.

حرکت گروهیِ برخی از کامیون داران و معترضان به واکسیناسیون اجباری رانندگان کامیون در کانادا به سمت شهر اوتاوا پایتخت کشور/ عکس: رویترز

رانندگان کامیون کانادا تحت عنوان “کاروان آزادی 2022” در روز یکشنبه و از طریق کمپین “گوفاندمی” حدود 2.2 میلیون دلار (2.7 میلیون دلار کانادا) را برای مقابله با این دستور دولت و تداوم حرکت اعتراضی خود جمع آوری کردند.

کمپین “گوفاندمی” اعلام کرد که وجوه جمع آوری شده برای کمک به هزینه های سوخت، غذا و مسکن رانندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود کاروان کامیون داران در 29 ژانویه (9 بهمن) به اتاوا برسد.

گروه های مسوول در صنعت حمل و نقل خودروهای سنگین کانادا می‌گویند دستور جدید دولت و تظاهرات جدید کامیونی باعث کمبود راننده و افزایش تورم خواهد شد/ عکس: رویترز

صنعت حمل و نقل برای اطمینان از جریان روان کالا در کانادا بسیار حیاتی است و بیش از دو سوم از 650 میلیارد دلار کانادا (521 میلیارد دلار آمریکا) که سالانه بین آمریکا و کانادا رد و بدل می‌شود، از طریق جاده ها جابه‌جا می‌شود.

دولت کانادا در دستور جدید خود اعلام کرده که رانندگان کامیون غیر واکسینه از این پس باید حین ورود از آمریکا به کانادا تست داده و قرنطینه شوند. این دستور از 25 دی (15 ژانویه) برای صنعت حمل و نقل اعمال خواهد شد.

اتحادیه حمل و نقل کانادا (CTA) تخمین می‌زند که حدود 32 هزار راننده به دلیل این دستور جدید دولت کانادا از جاده ها خارج شوند. یعنی حدود 20 درصد از 160 هزار راننده کامیون در این کشور.

رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا در مرز استان “نوا اسکوشیا” و “نیو برونسویک” کانادا حرکت می‌کنند تا در تظاهرات هم صنفان خود در شهر “اوتاوا” پایتخت این کشور شرکت کنند/ عکس: رویترز

گروه های مختلف در این صنعت می‌گویند که انتظار می‌رود کمبود راننده به تورم بیشتر در صنعت حمل و نقل دامن بزند و آن را به بالاترین سطح در 3 دهه اخیر برساند.

گروهی در هنگام برگزاری تظاهرات کامیونی در کانادا با داشتن دست نوشته هایی در کنار بزرگراه‌های منتهی به اوتاوا ایستاده اند. رانندگان کامیون در اعتراض به واکسیناسیون اجباری هم صنفان خود به سمت اوتاوا پایتخت این کشور می‌رانند تا در تظاهرات علیه دولت شرکت کنند/ عکس: رویترز

“جاستین ترودو” نخست وزیر کانادا از ماه نوامبر (آبان) در برابر فشار صنف رانندگان کامیون کانادا برای به تعویق انداختن این حکم مقاومت کرده است.

در حالیکه گروهی از کامیون داران کانادا برای شرکت در تظاهرات علیه واکسیناسیون اجباری از سمت ونکوور به اوتاوا پایتخت این کشور می‌روند، گروهی از مردم با حمل دست نوشته هایی روی یک پل در منطقه مرزی استان “نوا اسکوشیا” و “نیو برونسویک” کانادا ایستاده اند/ عکس: رویترز

یکی از کامیون داران معترض به واکسیناسون اجباری رانندگان کامیون برای شرکت در تظاهرات هم صنفان خود در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کامیون داران و رانندگان خودروهای سنگین به سمت اوتاوا پایتخت کانادا می‌راند/ عکس: رویترز

عصرایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید