تصادف خودرو تسلا در حالت رانندگی خودکار منجر به قتل شد/مقصر اصلی تسلا اما راننده متهم به قتل

    کد خبر :912765

تصادف به تازگی رخ داده در لس آنجلس که منجر به فوت 2 نفر سرنشینان هوندا سیویک براثر برخورد شدید با تسلا مدل اس شده، بسیار خبرساز شد. بررسی‌ها تأیید می‌کند که عملکرد رانندگی خودکار در زمان تصادف این خودرو فعال بوده است. این در حالی است که در گزارش، قوه قضائیه معتقد است تقصیر راننده بوده و ربطی به حالت رانندگی خودکار ندارد.

بازتاب-  به گفته دادگاه منطقه لس آنجلس، مالک خودرو به «قتل عمد در وسیله نقلیه» متهم شده است. طبق تعریف، قتل با وسیله نقلیه جرمی است که موجب مرگ ناشی از سهل انگاری شدید می‌شود. این ممکن است شامل رانندگی در حالت مستی، رانندگی بی احتیاطی یا سرعت زیاد شود.

مجازات برای چنین اتهامی بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر سرعت جزئی منجر به مرگ شود، تا یک سال حبس دارد. اما اگر راننده مست یا تحت تأثیر مواد مخدر باشد، مجازات بسیار شدیدتر خواهد شد. بر اساس شرح این اتهام، شواهدی مبنی بر سهل انگاری شدید راننده در حین رانندگی وجود دارد. یک دادگاه در لس آنجلس اعلام کرد که شواهد کافی برای متهم کردن راننده تسلا به قتل وجود دارد. با این حال، محاکمه در این مورد به تازگی آغاز شده است.

همانطور که قبلاً گزارش شد، تسلا یک بخش اختصاص داده شده برای پاسخگویی به دعاوی این شرکت ایجاد کرده است. این شامل هر دو پاسخ غیرفعال و تعقیب فعال شده و  ایلان ماسک می‌گوید که از این بخش جدید مستقیماً به او گزارش می‌دهند.

مشخص نیست راننده متهم به قتل چه مجازاتی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید