جدیدترین اخبار
25 تیر 1398 ساعت 10:45 اجتماعی کد خبر :574891
پورسید آقایی خبر داد

تشکیل تیم کارشناسی در شهرداری برای کاهش آلایندگی “ازن”

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تشکیل تیم کارشناسان برای اتخاذ راهکارهای کاهش “ازن” در پایتخت خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در خصوص افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن در شهر تهران و اتخاذ راهکارهای حل این مشکل از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش آلاینده ازن بسیار پیچیده است؛ گفت: چرا که در برخی موارد کاهش آلایندگی‌های دیگر می‌تواند موجب تولید و افزایش این آلاینده شود؛ بعنوان مثال اگر ذرات معلق را کاهش دهیم، ممکن است که به آلایندگی ازن اضافه شود.

وی با بیان اینکه اگر دمای احتراق خودروها بهتر شود و سوخت را کامل تر بسوزانند، باز هم ممکن است نتیجه آن تولید بیشتر آلایندگی ازن شود؛ چراکه به جای تولید CO ، دی اکسید نیتروژن تولید می‌شود که این دی اکسید نیتروژن در ترکیب با دما و سایر هیدروکرین‌های موجود، “ازن” را افزایش می‌دهد، گفت: برخی اقدامات مثبت در سوخت و کیفیت خودروها ممکن است در صورت مناسب نبودن کاتالیست که نتوانند ذرات و گاز دی اکسید نیتروژن را کاهش دهند، ممکن است که منجر به تولید ازن شود.

پورسیدآقایی افزود: برخورد با پدیده ازن دارای پیچیدگی‌های خاصی است؛ بگونه‌ای که ایجاد برخی بهبودها در چرخه سوخت و خودرو و همچنین بروز برخی اشکالات در همین چرخه، ممکن است منجر به افزایش ازن شود.

وی با بیان اینکه تیم کارشناسی برای بررسی معضل ازن و اتخاذ راهکارهایی برای حل این مشکل انتخاب شده‌اند تا تحقیقات خود را برای سال آینده تکمیل کرده و تصمیماتی برای جلوگیری از آلایندگی ازن گرفته شود، گفت: با این حال باید کاتالیست خودروها را جدی‌تر گرفت؛ چرا که نقش زیادی در جلوگیری از انتشار گازهایی دارند که در ترکیب نور خورشید و سایر گازها تبدیل به “ازن” می‌شوند.

به گزارش فارس،پورسیدآقایی با بیان اینکه موضوع آلایندگی “ازن” پدیده جدیدی نیست، در پاسخ به چرایی افزایش آلاینده “ازن” در تابستان جاری، گفت: تابستان جاری تهران به طور متوسط یک و نیم درجه گرم‌تر از سال گذشته است و علت این که سال‌های قبل “ازن” کمتر مورد توجه مردم قرار می‌گرفت، این بود که علاوه بر افزایش درجه دما و افزایش میزان تبدیلات شیمیایی، شاهد کاهش ذرات معلق و آلایندگی‌های دیگر هستیم که سبب می‌شود شدت نور خورشید بیشتر شود، وگرنه ازن آلاینده جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه کاتالیست خودروها نقش زیادی در کاهش انتشار گازهای منتهی به ازن دارند، گفت: باید سازمان محیط زیست، نظارت و کنترل بیشتری بر کاتالیست خودروها داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر نیز گارانتی خودرو کمتر از طول عمر کاتالیست است و باید راهکاری ارائه شود که دوره گارانتی افزایش یابد تا اگر در این مدت کاتالیست خودرو دچار مشکل شد، خودروساز نسبت به تعویض آن اقدام کند.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • یدالله بدر، نوازنده پیشکسوت ویلن درگذشت
  • تاریخ جدید کنکور ۹۹ اعلام شد؛ البته اگر کرونا دوباره اوج نگیرد!
  • خبر خوش سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا
  • ماهیگیری داعش از آب گل آلود عراق
  • سالیانه چند نفر در تهران به قتل می‌رسند؟
  • زیلوهای بیت رهبری را چه کسانی بافتند؟
  • ختم رسیدگی به پرونده اکبر طبری اعلام شد
  • قیمت روزبرخی لوازم خانگی ایرانی در ۲۱ مرداد
  • خانه خالی دارید؟
  • کوچکترین پستاندار ایران در قزوین دیده شد
  • ماجرای پرحاشیه «دارا دوم»
  • بهنوش بختیاری به «ماتیک مخملی» پیوست
  • کرونا انتخابات را الکترونیکی می‌کند؟
  • واکنش ربیعی به ادعای توافق میان ایران و آمریکا
  • داماد نعمت زاده با پاسپورت دیگری از کشور خارج شده است
  • تشریح جزئیات بازداشت تعدادی از جاسوسان از سوی سخنگوی قوه قضائیه
  • ثبت رسمی اولین واکسن کرونا توسط پوتین
  • توضیحات اسماعیلی درباره ادعای رشوه ۶۵میلیاردی میرسلیم
  • خودروهای آمریکایی، بلاتکلیف در گمرک ایران
  • قیمت جدید دلار و دیگر ارزها در صرافی‌; سه شنبه 21 مرداد 99
  • وعده جدید ترامپ برای توافق با ایران
  • زالی: بازگشایی مدارس خطرناک است
  • زلزله فراشبند فارس را لرزاند
  • توضیح رییس سازمان سنجش درباره علت تعویق کنکور
  • نمکی: نباید اجازه دهیم برخی بگویند عاشورا و تاسوعا عامل شیوع کرونا شد
  • هواوی ارزشمندترین برند چینی شد
  • مهارت‌آموزی آنلاین را از چه سنی باید شروع کرد؟
  • تائید و تکذیب عرضه دارا دوم به نفع نوسان‌گیران/ سرگردانی دولت در تصمیم‌گیری اعتماد مردم را نشانه گرفت
  • تذکر 23 نماینده به حاجی میرزایی به دلیل اخذ پول از والدین دانش آموزان در مدارس دولتی
  • انفجاری دیگر این بار در نکا/ “فرسودگی مخازن و انفجار” نتیجه عدم توجه به ایمنی خودروهای دوگانه سوز
  • Ad