ترور دانشمند هسته ای ایران در دماوند/ «محسن فخری‌ زاده» شهید شد / جزئیات و تصاویر محل ترور

    کد خبر :764991

دقایقی قبل برخی رسانه ها از ترور یکی از دانشمندان هسته ای و موشکی کشورمان خبر دادند.

محسن فخری زاده حوالی ساعت 15 در منطقه آبسرد ترور شد. وی از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

جزئیات ترور محسن فخری زاده

به گزارش «بازتاب»، فخری زاده به همراه محافظش در شهرستان دماوند، شهر آبسرد، ورودی شهر مورد حمله انتحاری قرار گرفته همچنین علاوه بر آن تیراندازی مستقیم به سمت آنها صورت گرفته که در این حمله آقای فخری زاده دچار آسیب شدید و 4 گلوله نیز به محافظ وی اصابت کرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده، یک خودرو نیسان بمب گذاری شده در مسیر خودرو وی در شهر آبسرد منفجر شد اما انفجار به ایشان آسیب نرساند. بعد از عبور از انفجار همزمان دو تیم مسلح تروریست در دو طرف جاده آماده بودند که اگر انفجار درست عمل نکرد کار را تمام کنند، که همین اتفاق هم افتاد و  تروریست ها لحظاتی پس از انفجار نیسان، خودروی حامل اقای فخری زاده را به رگبار می بندند .

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است. نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

زیرنویس شبکه خبر درباره ترور محسن فخری‌زاده

 

محل ترور محسن فخری‌زاده- به روایت رسانه های غیر رسمی

 

 

 

 

تکمیلی:

ساعت: 17:28

فخری زاده تحت مداوا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ها ، شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند.

مشاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

تلاش برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحین ادامه دارد.

هنوز خبر قطعی از منابع رسمی مبنی بر شهادت ایشان منتشر نشده است و برخی منابع هم می گویند که ایشان اکنون در اتاق عمل است.

 

ساعت: 18:17

«محسن فخری‌ زاده» شهید شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند، در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. nazar گفت:

    تاکی باید شاهد بی ندبیری و بی مسئولیتی دستگاه های انتظامی و امنیتی در محافظت از نخبگان و دلسوزان نظام باشیم؟؟
    چرا درس نمی گیرید؟ چرا از یک سوراخ بارها گزیده می شویم؟
    چرا چرا چرا ؟؟؟؟!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید