ترامپ و ترزا می در نیویورک دیدار کردند

    کد خبر :378352

‘ترزا می’ و ‘دونالد ترامپ’ نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری امریکا شامگاه چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در آغاز این دیدار به خبرنگاران گفت که دو طرف درباره مجموعه‌ای از مسائل تجاری، امنیتی و نظامی رایزنی خواهند کرد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که در پی سخنرانی پرحاشیه روز گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تأکید وی بر نفی رویکرد چندجانبه گرایی، اختلاف‌ها میان واشنگتن و متحدان سنتی‌اش رو به افزایش است.

نخست‌وزیر انگلیس صبح روز چهارشنبه به وقت محلی نیویورک در نوبت سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با کنایه به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که همکاری‌های جهانی و پایبندی به قوانین بین‌المللی ضامن بهبود وضع مردم و برقراری صلح در جهان خواهد بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به سفر آخرش به لندن در تیرماه گذشته اشاره و عنوان کرد که در جریان آن شناخت بیشتری را ازنخست وزیر انگلیس پیداکرده است.

نخست وزیر انگلیس نیز طی سخنانی خطاب به خبرنگاران رابطه دو کشور را ویژه و عمیق توصیف کرد و علاقه کشورش برای دست یابی به توافق تجاری با آمریکا را مورد تاکید قرار داد.

او همچنین گفت که در این ملاقات قصد دارد تا درباره همکاری های دفاعی و امنیتی و همچنین چالش های بین المللی و چگونگی همکاری دو کشور در این رابطه رایزنی کند.

پس از پایان این نشست دفتر نخست‌وزیری انگلیس از تمایل دو طرف برای دست‌یابی به توافق گسترده تجاری خبر داد. وی اظهار داشت که رهبران انگلیس و آمریکا توافق کردند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت مناسبی را برای گسترش مناسبات تجاری میان دو طرف فراهم می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید