ترامپ: رئیس‌جمهور بودم ظرف یک هفته با ایران توافق می‌کردم

    کد خبر :898936
رئیس‌جمهور بودم ظرف یک هفته با ایران توافق می‌کردم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد دولت بایدن گفت اگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده بود، ظرف یک هفته با ایران توافق کرده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (شنبه) در جمع هوادارن خود در «واشنگتن تاونشیپ» ایالت میشیگان بار دیگر از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در مذاکرات وین به منظور لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران انتقاد کرد.

دونالد ترامپ ضمن انتقاد از عملکرد دولت بایدن در قبال ایران ادعاهای گذشته را تکرار کرد و گفت که اگر بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده بود، ظرف یک هفته با ایران توافق کرده بود.

بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی «نیوزمکس»، ترامپ در جمع هواداران خود گفت که بایدن نه تنها در حال بازبینی یک توافق هسته‌ای جدید است بلکه به روسیه و چین اجازه داده که مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران را هدایت و رهبری کنند.

وی در این خصوص گفت: «بنابراین روسیه است که در حال مذاکره برای یک توافق است و چین نیز نقش پشتیبان را دارد. چقدر این کشور (آمریکا) احمق است. (دولت بایدن) خیلی احمق هستند».

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که به صورت یکجانبه و علی‌رغم پایبندی ایران به تعهداتش، برجام را ترک کرد، بار دیگر اظهارات تکراری درباره توافق هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت: «و این توافق یک فاجعه است. مشخص خواهد شد که این توافق فاجعه است. هیچ‌کس حتی نمی‌تواند باور کند اما ما همه چیز را از دست می‌دهیم، همه چیزهایی را که بخاطر آن‌ها با ایران جنگیدیم را از دست خواهیم داد».

دونالد ترامپ سپس گفت که اگر رئیس‌جمهور بود به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران می‌رسید و در این خصوص توضیح داد: «آن‌ها (ایران) ظرف یک هفته پس از آنکه ما ریاست‌جمهوری را برعهده می‌گرفتیم، توافق می‌کردند. آن‌ها توافق می‌کردند. آنها برای توافق بسیار آماده بودند».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از عدم توانایی دولت باید در توقف برنامه هسته‌ای ایران گفت: «ما کارت‌هایی داریم. ما قبلاً نیز کارت‌هایی داشتیم و هنوز نیز داریم. اگر می‌دانستند چطور بازی کنند هنوز هم کارت داشتند.تنها کاری که آن‌ها (دولت بایدن) در آن مهارت دارند، راه‌اندازی انتخابات و تقلب در انتخابات است».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن را به تقلب در انتخابات متهم کرد اما هیچ سند و مدرکی در این خصوص ارائه نکرد و تمامی شکایات وی در خصوص تقلب انتخاباتی در دادگاههای آمریکا با شکست مواجه شد.

دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ و در اردیبهشت ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شده و با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت و حتی در دوران شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که ایران به منابع خود در دیگر کشورها برای واردات دارو و مواد غذایی دسترسی پیدا کند.

به گزارش فارس، علی‌رغم آن‌که ترامپ امید داشت با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، ایران را وادار به موافقت با یک توافق مورد قبول آمریکا کند، اما با شکست روبرو شد و ایران برنامه هسته‌ای خود را علی‌رغم فشارهای غرب پیش برد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید