جدیدترین اخبار
7 مهر 1397 ساعت 14:21 دانش و فناوری کد خبر :380240

تبلیغات به‌زودی به نسخه iOS واتساپ راه پیدا خواهند کرد

براساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نسخه‌ی iOS پیام‌رسان واتساپ به‌زودی میزبان تبلیغات خواهد بود.

اوایلِ این هفته، برایان اکتون، یکی از بنیان‌گذاران پیام‌رسان واتساپ سخنانِ تندی را علیه فیسبوک و مدیریت این غول شبکه‌های اجتماعی بیان کرد. او در صحبت‌های خود، دلیلِ ترک فیسبوک را تنها دست‌درازی‌های این شرکت به اطلاعات خصوصی کاربران عنوان کرد. به‌گفته‌ی او، فیسبوک حتی پیش‌ از اینکه واتساپ را به‌صورت کامل به تصاحبِ خود دربیاورد، برای پیاده‌سازی تبلیغات در این پیام‌رسان، برنامه‌های خود را آماده کرده بود.

متأسفانه این قضیه برای اینستاگرام نیز پیش آمد و در هفته‌ی جاری، هم‌بنیان‌گذاران این شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور به‌دلیل جهت‌گیری‌های تبلیغاتی بیش‌از حد فیس‌بوک برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام، این شرکت را ترک کردند.

اکنون از تصاحب واتساپ توسط فیسبوک ۵ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و دوستانش استفاده‌ی تبلیغاتی Whatsapp را در آینده‌ی نزدیک آغاز خواهند کرد.

اکنون از تصاحب واتساپ توسط فیسبوک ۵ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و دوستانش استفاده‌ی تبلیغاتی Whatsapp را در آینده‌ی نزدیک آغاز خواهند کرد.
مقاله‌های مرتبط:

2.5 میلیارد نفر حداقل از یکی از سرویس‌های فیسبوک استفاده می‌کنند
رسوایی جدید فیسبوک: اطلاعات حساب 50 میلیون کاربر به دست هکرها افتاد

طبق گزارشی که توسط WABetaInfo منتشر شده، انتظار می‌رود که به‌زودی تبلیغات به نسخه‌ی iOS واتساپ راه پیدا کند؛ WABetaInfo به‌طور اختصاصی به واتساپ می‌پردازد و پیشتر نیز درباره‌ی ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان محبوب و تغییراتش اطلاعات دقیقی را ارائه کرده بود.

براساس ادعای این منبع، تبلیغاتِ جدید شیوه‌ی اینستاگرامی را در پیش خواهند گرفت و کاربران می‌توانند از طریق بخش Status آن‌ها را مشاهده کنند؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا Facebook برای نمایش این تبلیغات از داده‌های ما استفاده‌ای خواهد کرد یا خیر.

همانطور که می‌دانید، پیام‌های ارسالی در واتساپ به‌صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند؛ به این مفهوم که فیسبوک در ظاهر نمی‌تواند داده‌های ما را از طریق پیام‌ها استخراج کند؛ اما اگر شماره‌ی استفاده‌شده در این پیام‌رسان با شماره‌ی ثبت‌شده در فیسبوک منطبق باشد، این غول شبکه‌های اجتماعی راهی آسان‌تر برای نمایش تبلیغات هدفمند در پیش خواهد داشت.

این ویژگی هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد؛ بنابراین پیاده‌سازی آن در نسخه‌ی عمومی اندکی زمان خواهد برد. انتظار می‌رود که پس از آماده‌سازی نسخه‌ی iOS، کاربران اندرویدی مقصد بعدی تبلیغات باشند.

روی خط خبر

  • یکی از اغتشاش‌گران اعتراضات دی ۹۶ در اصفهان اعدام شد
  • شرکت نفتی BP سود سهام خود را نصف کرد
  • سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش 15 مرداد ماه در بازار سهام
  • اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد
  • شعله‌ور شدن آتش در محل انفجار بندر بیروت
  • برای تشکیل صندوق پروژه‌ها دیر نشده است/ نباید صندوق‌ها فدای ETF‌ دولت شود
  • زندگی مشترک زن جوان بر لبه تیغ / آشنایی با یک مرد جوان در فضای مجازی برایش گران تمام شد
  • آیا خانه هنرمندان در آستانه ورشکستگی است؟
  • قیمت جدید دلار و دیگر ارزها در صرافی‌; چهارشنبه 15 مرداد 99
  • ۱۸ الزام بهبود محیط کسب‌وکار
  • چه کسانی در فهرست جدید دریافت سهام عدالت هستند؟
  • هزینه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی اعلام شد
  • معرفی پرطرفدارترین خودروهای مونتاژی در ایران
  • سرپرست صمت: تولید خودرو پس از دو سال از رشد منفی خارج شد
  • قیمت نفت در پی انفجار بیروت افزایش یافت
  • احتمال ارتباط گشت‌زنی ۴ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکابا انفجار بیروت
  • محمود صادقی؛ محرومیت از نمایندگی خلاف قانون اساسی است
  • آمریکا پیش‌نویس جدیدی از قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت توزیع کرد
  • رشد قیمت مسکن تا کجا ادامه دارد؟
  • وزارت بهداشت: هنوز هیچ پروتکل بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم ابلاغ نشده است
  • رمدسیویر و فاویپیراویر بیمه می‌شوند؟
  • کودکان تهران صاحب سینمای تخصصی می شوند
  • اولین هایپرمارکت پسماند خشک کشور افتتاح شد
  • قم دوباره قرمز شد
  • عضو جامعه روحانیت: احمدی‌نژاد مهره سوخته است
  • تجمع بیش از ۱۰ نفر در دانشگاه‌ها ممنوع شد
  • مدیران کدام دستگاه‌ها سال 97 حقوق نجومی گرفتند
  • قیمت جدید دلار و دیگر ارزها در صرافی‌; سه شنبه 14 مرداد 99
  • نگهداری غیرقانونی مبالغ جرایم رانندگی در حساب بانک‌ها
  • گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد
  • Ad