بوگاتی شیرون Profilée با پیشرانه 16 سیلندر معرفی شد

    کد خبر :961524
شیرون Profilée

بوگاتی برای شیرون همچون نسل قبلی ویرون چندین نسخه ویژه تدارک دیده و اکنون نوبت به شیرون Profilée رسید. خودرویی ویژه از سری شیرون که طراحی بهبودیافته‌ای برای آن در نظر گرفته شد.

بازتاب-بوگاتی از پاییز 2020 باتوجه به درخواست مشتریانش پیرو تغییرات رادیکالی روی نسخه Pur Sport توسعه شیرون Profilée را آغاز کرد. برخلاف مدل پیور اسپرت، مدل Profilée دارای اسپویلر عقب ظریف‌تر بوده و با آیرودینامیک خیره کننده این خودرو را به سقف سرعت 380 کیلومتربرساعت می‌رساند.

در قسمت سپر جلو شاهد ورودی هوا بزرگ‌تر نسبت به نسخه اصلی شیرون هستیم. ورودی هوا از سپر جلو با طراحی جدیدی که صورت گرفت، به اسپویلر عقب منتقل شده و با بهینه‌سازی طراحی انجام گرفته، شاهد آیرودینامیک بهتر و سرعت بالاتر هستیم.

شیرون Profilée

بوگاتی این مدل را با رنگ خاص Argent Atlantique و Bleu Royal Carbon ترکیب کرده تا دو رنگ مکمل هم شوند. همچنین رینگ‌های گل مانندی را که طراحی دو رنگ داشته در این مدل می‌توان مشاهده کرد. حاشیه‌های صیقل داده شده هم می‌توان شاهد بود.

از نظر مکانیکی، فنرهای سیستم تعلیق 10 درصد سخت‌تر از Pur Sport هستند و محور عقب 50 درصد محفظه منفی بیشتری برای کشش بهتر در پیچ‌ها دارد. بوگاتی می‌گوید این تغییرات بدون تاثیر منفی بر سطح بالایی از راحتی که Chiron ارائه می‌دهد، انجام شده است. در این مدل، پیشرانه چهار توربو 16 سیلندر  8.0 لیتری 1479 اسب بخاری به کار گرفته شده که با سایر مشتقات به 1578 اسب بخار هم می‌رسد.

بوگاتی شیرون Profilée زیبا و با وقار

شیرون Profilée

بوگاتی شیرون  Profilee شتاب 0 تا 100 آن کمتر از 2.3 ثانیه بوده و در 5.5 ثانیه هم به 200 کیلومتربرساعت می‌رسد. بنابراین یکی از سریع‌ترین محصولات بوگاتی بوده و نسبت به پیور اسپرت گزینه‌ برتری محسوب می‌شود. کابین طراحی شیک شیرون را حفظ کرده و شاهد 2500 متر نوار چرمی در کنار روکش چرمی هستیم. صندلی‌ها با چرم Gris Rafale و Deep Blue با الگوی لحافی «رژه هوایی» همراه شده‌اند. بوگاتی کنسول میانی را به‌روزرسانی کرد تا یک قاب آنودایز مشکی برای نمایش اسکریپت Profilée داشته باشد.

RM Sotheby’s این خودرو را در تاریخ 1 فوریه 2023 به حراج می‌گذارد و بوگاتی می‌گوید بخشی از درآمد حاصل از آن صرف یک هدف خیریه خواهد شد. Profilée عملا آخرین فرصت برای خرید یک خودروی جدید با موتور 16 سیلندر است زیرا رودستر Mistral و Bolide فقط برای پیست فروخته شده است. برای کسب جزئیات بیشتر می‌توانید به وب سایت شرکت بوگاتی مراجعه کنید و جزئیات قیمت توسط این کمپانی زیربرند فولکس واگن اعلام نشد.

همانطور که گفته شد تنها یک دستگاه از آن به تولید می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید