بهترین تلویزیون‌های هوشمند سال 2023

    کد خبر :969133
تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون‌های امروزی برخلاف مدل‌های قبل دارای قابلیت‌های متعددی هستند که از جمله آنها می توان به کیفیت تصویر پروضوح، ابعاد بزرگ، ضخامت کم، قابلیت دسترسی به اینترنت و برخی دیگر اشاره کرد.

بازتاب-در واقع انتخاب یک تلویزیون هوشمند مناسب امر ساده‌ای نیست، زیرا با وجود برندهای بزرگ و متنوع در کنار مدل‌های گسترده، امر انتخاب دشوار خواهد شد. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین تلویزیون‌های هوشمند سال 2023 آشنا شویم تا اگر از بودجه کافی و موقعیت مناسب برخوردار هستید، به تهیه هر یک از مدل موردبحث بپردازید.

1-بهترین تلویزیون: سامسونگ  S95B OLED

تلویزیون‌های هوشمند

بهترین تلویزیونی که باید پیشنهاد داد بی‌شک سامسونگ S95B OLEDاست. این یک تلویزیون فوق العاده با مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌های اضافی و کیفیت تصویر باورنکردنی است. در یک اتاق تاریک به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت و یکنواختی کاملا سیاه، بدون حواس‌پرتی در اطراف مناطق روشن صفحه، فوق العاده به نظر می‌رسد. محتوای HDR به لطف اوج روشنایی بالا و طیف رنگی گسترده، فوق‌العاده به چشم آمده و رنگ‌ها زنده و جذاب هستند.

رابط هوشمند داخلی Tizen OS برای استفاده آسان طراحی شده و دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌ها و بازی‌ها جهت استریم است. این مدل یک تلویزیون عالی برای گیمرهای کنسول تلقی شده که به دنبال استفاده حداکثری از قدرت Xbox Series X یا PS5 جدید خود هستند، زیرا از بازی‌های 4کی با نرخ 120 هرتز در هر چهار درگاه HDMI و فناوری نرخ تجدید متغیر برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی می‌کند. حتی از بازی Xbox Cloud نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آخرین بازی‌های Xbox را بدون سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزار اضافی گران‌قیمت بازی کنید.

درباره قیمت این محصول سامسونگ باید بیان داشت که بیش از 85 میلیون تومان بوده و این قیمت برای نسخه 55 اینچی است.

2-بهترین تلویزیون سینمای خانگی: سونی A95K OLED

تلویزیون‌های هوشمند

دیگر مدل مورد اشاره سونی A95K OLED نام داشته که از طراحی خیره کننده و وضوح تصویر بالا برخوردار است. اگرچه سامسونگ S95B OLED بهترین انتخاب برای اکثر کاربران است، اگر به دنبال بهترین تجربه سینمای خانگی هستید، سونی A95K OLED انتخاب کمی بهتر اما گران‌تر است. کیفیت تصویر تقریباً یکسانی را با S95B با رنگ‌های مشکی عمیق و رنگ‌های روشن و زنده ارائه می‌کند. به لطف گنجاندن پشتیبانی از Dolby Vision، که تجربه HDR بهینه‌تری را ارائه می‌دهد، بیشتر از فرمت رقیب HDR10+ سامسونگ پشتیبانی می‌شود، متمایز است.

همچنین از فرمت صوتی بهتری پشتیبانی کرده، از جمله DTS:X و DTS-HD، بنابراین اگر تصمیم به استفاده از eARC برای ساده کردن اتصالات خود داشته باشید، از بهترین تجربه صوتی ممکن لذت خواهید برد. در نهایت، بسیاری از ویژگی‌های عالی مانند تلویزیون سامسونگ، از جمله پشتیبانی بازی‌های 4کی با نرخ 120 هرتز را ارائه می‌کند، اگرچه از رابط هوشمند متفاوتی استفاده کرده، اما همچنان استفاده از آن آسان است و مجموعه‌ای عالی از برنامه‌های استریم دارد. ناگفته نماند این تلویزیون در نسخه 65 اینچی بیش از 135 میلیون تومان قیمت دارد.

3-بهترین تلویزیون میان رده سطح بالا: سامسونگ QN90B QLED

تلویزیون‌های هوشمند

اگر چیزی ارزان‌تر از سامسونگ  S95B OLED می‌خواهید که همچنان کیفیت تصویر قابل‌توجهی ارائه دهد، به جای آن QN90B QLED را بررسی کنید. این تلویزیون هنوز هم یک گزینه عالی با کیفیت تصویر چشمگیر است، اما برای یک اتاق کاملا تاریک خوب نیست. به جای پنل OLED از نور پس‌زمینه مینی LED استفاده می‌کند، بنابراین در صحنه‌های تاریک، بر خلاف سونی A95K OLED یا سامسونگ  S95B OLED، که کنتراست کامل و بدون نقصی دارند، در اطراف اجسام روشن در صحنه‌های تاریک، نقصی دیده می‌شود.

دارای ویژگی‌های تقریباً یکسانی با S95B بوده، با همان انتخاب عالی از ویژگی‌های گیمینگ، از جمله پهنای باند HDMI 2.1 است. این تلویزیون در طیف گسترده‌ای از سایزها، از جمله سایز 43 اینچی که برای اتاق خواب یا دفتر کار عالی است تا مدل بزرگ 85 اینچی برای تجربه نهایی سینمای خانگی، موجود خواهد بود. تمامی سایزها کیفیت تصویر باورنکردنی یکسانی را با زاویه دید گسترده، سیاهی عمیق و طیف رنگی گسترده برای محتوای HDR ارائه می‌کنند. این تلویزیون هوشمند سیستم عامل تایزن سامسونگ را اجرا کرده که دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌های استریم بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

4- بهترین تلویزیون میان رده: ال جی C2 OLED

تلویزیون‌های هوشمند

بهترین تلویزیون میان رده‌ای که ما آزمایش کرده‌ایم ال جی  C2 OLED است. این یک تلویزیون درجه یک بوده که کیفیت تصویر خیره کننده‌ای را به خصوص در اتاق‌های تاریک ارائه می‌دهد. به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت آن، هیچ نقصی در اطراف اجسام روشن وجود ندارد. در اتاق‌های تاریک، چه در حال تماشای فیلم یا بازی باشید، فوق العاده به نظر می‌رسد. حتی در اتاق‌هایی با نور متوسط هم به اندازه‌ای روشن می‌شود که بتواند با تابش خیره کننده مقابله کند و کنترل بازتابش باورنکردنی دارد، اما از فناوری نقاط کوانتومی استفاده نمی‌کند، بنابراین رنگ‌ها به روشنی سامسونگ  S95B OLED یا QN90B QLED نیستند.

این یک تلویزیون عالی برای تماشای محتوای مختلف بوده زیرا هیچ مشکلی در ارتقاء محتوای با وضوح پایین، از DVD گرفته تا محتوای 4کی ندارد. اگر محتوا و فیلم‌های مورد علاقه خود را پخش کنید، سیستم هوشمند webOS داخلی آن نیز تجربه کاربری آسانی دارد. این تلویزیون برای یک اتاق کم نور یا تاریک مناسب بوده، بنابراین اگر به دنبال تلویزیونی میان رده با روشنایی بهتر برای غلبه بر تابش خیره‌کننده هستید، QN90B QLED سامسونگ یک جایگزین عالی است.

5- بهترین تلویزیون میان رده سطح پایین: هایسنس U8H

تلویزیون‌های هوشمند

اگر به دنبال چیزی با بودجه کم هستید، Hisense U6H انتخاب بسیار خوبی است. برای تلویزیون‌هایی در این محدوده قیمت، کیفیت تصویر مشابه مدل‌های سطح بالاتری مانند Hisense U8H را دریافت نمی‌کنید و همچنین ویژگی‌های بازی زیادی ندارد، اما اگر در حال تماشای محتوا هستید، خوب است. این دستگاه با آخرین نسخه پلتفرم Google TV ارائه می‌شود، بنابراین تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس است و میکروفون‌های روی کنترل از راه دور و تعبیه شده در تلویزیون به شما امکان دسترسی به Google Assistant و Alexa را می‌دهد و پخش استریم مورد علاقه خود را آسان خواهد کرد. اگر از طرفداران محتوای HDR نیستید، Hisense U6GR تلویزیون مشابهی است که از Roku استفاده می‌کند، اما قدیمی‌تر است و پیدا کردن آن کمی سخت‌تر.

از نظر کیفیت تصویر، مانند U8H نسبت کنتراست بومی بالایی دارد و در حالی که ویژگی کاهش نور محلی آن خوب نیست، هنوز به اندازه کافی مناسب است تا یک تجربه اتاق تاریک خوب را ارائه دهد. حتی در اکثر اتاق‌های با نور مناسب، آنقدر روشن می‌شود که بتواند با تابش خیره کننده مقابله کند و بازتاب آن خوب است. با وجود قیمت مقرون به صرفه آن، دقت آن مناسب بوده و می‌تواند نیاز مخاطب را برآورده سازد.

6-بهترین تلویزیون ارزان: هایسنس A6H

تلویزیون‌های هوشمند

اگر مدلی ارزان می‌خواهید که کار را انجام دهد، Hisense A6H بهترین تلویزیون ارزان قیمتی است که ما آزمایش کرده‌ایم. این یک تلویزیون سطح ابتدایی خوب است و همانطور که برای یک تلویزیون ارزان انتظار می‌رود، کیفیت تصویر اولیه را ارائه می‌دهد. متأسفانه برخلاف سایر تلویزیون‌های این لیست، این تلویزیون برای یک اتاق تاریک انتخاب خوبی نیست. نسبت کنتراست پایینی دارد و با استفاده از تلویزیون ارزان قیمت، ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کاهش نور محلی برای بهبود ظاهر صحنه‌های تاریک را از دست می‌دهید. همچنین نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش دهد، بنابراین اگرچه از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند، اما در مجموع بسیار کمی اضافه می‌کند.

مانند Hisense U6H، رابط هوشمند Google TV را اجرا کرده که دارای مجموعه عظیمی از برنامه‌های استریمی در دسترس است. این مدل یک انتخاب عالی برای دفتر یا اتاق خواب مهمان است، زیرا مهمانان شما می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را بدون نگرانی در مورد خرید یک استیک پخش اضافی تماشا کنند. زاویه دید وسیعی دارد که اگر در حین قدم زدن در اطراف تلویزیون تماشا کنید عالی است، زیرا هنگام مشاهده از کناره ها، تصویر ثابت می‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید