بنی گانتس: گفت‌وگوی اسرائیل و آمریکا برای مقابله با ایران ضروری است

    کد خبر :816215
بنی گانتس: گفت‌وگوی اسرائیل و آمریکا برای مقابله با ایران ضروری است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده است، در دیدار با وزیر دفاع آمریکا اظهاراتی را درباره اهمیت تعامل واشنگتن-تلاویو در زمینه مسئله هسته‌ای ایران و توافق هسته‌ای مطرح کرد.

پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا در بخشی از یک بیانیه اظهارات بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را در دیدار با لیون آستین وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن درباره ایران آورده است. گانتس در این دیدار گفت: ایران این روزها به توسعه برنامه خود در ارتباط با تسلیحات هسته ای ادامه می دهد و به تمامی شبه نظامیان در خاورمیانه کمک می کند.

او افزود: واضح بگویم که ایران، اولین و اصلی ترین مشکل منطقه ای و جهانی است. همچنین تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است، همان طور که مقاماتش هم آشکارا آن را نشان می دهند.

در ادامه این بیانیه به نقل از گانتس آمده است: من به خوبی از مذاکرات مهم درباره توافق آینده که جلوی تسلیحات اتمی اش را خواهد گرفت باخبرم. متوقف کردن ایران مسلما هدف مشترک راهبردی آمریکا، اروپا، کشورهای منطقه، اسرائیل و ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، این بیانیه به نقل از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: گفت و گوی ما بیشتر بر اطمینان یافتن از این تمرکز دارد که هر توافقی به طور موثر به هدفش که دور کردن ایران از تسلیحات هسته ای است، برسد. البته، با توجه به گستردگی این تهدید، اسرائیل همیشه باید اطمینان بیابد که توان حفاظت از خود را دارد. ما به این گفت و گوی راهبردی مهم در بحث های غیر علنی و فقط هم به این شکل ادامه خواهیم داد، نه در رسانه ها و به شکلی تحریک آمیز. مطمئنم از طریق گفتمان صریح پشت درهای بسته و در سایه روحیه همکاری و حسن نیت، می توانیم به هدفمان برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید