بنتلی کنتیننتال GT3 نسخه پایکز پیک ۲۰۲۱ معرفی شد

    کد خبر :802969
بنتلی کنتیننتال GT3 نسخه پایکز پیک ۲۰۲۱ معرفی شد

بنتلی از خودروی مسابقه‌ای کنتیننتال GT3 پایکز پیک برای شرکت در مسابقات صعود تپه رونمایی کرد که با سوخت زیستی کار می‌کند و دارای تجهیزات آیرودینامیک پیشرفته است.

بنتلی دو سال پس از ثبت رکورد مدل تولیدی در جولای سال ۲۰۱۹ در پایکز پیک (Pikes Peak)، بازگشته است. به گزارش موتوروان، این بار خودروساز انگلیسی می‌خواهد برای رکورد Time Attack ۱ رقابت کند و این کار را با خودروی بسیار خاصی انجام خواهد داد. بنتلی کنتیننتال GT3 پایکز پیک، اولین خودروی مسابقه‌ای این برند خواهد بود که با سوخت تجدیدپذیر کار می‌کند.

خودروی جدید که بر اساس کنتیننتال GT3 ساخته شده است، با بنزین مبتنی بر سوخت زیستی کار خواهد کرد و مسئولان بنتلی می‌گویند: «اکنون مخلوط‌های مختلف سوخت در دست آزمایش و ارزیابی هستند» این شرکت تخمین می‌زند که تا ۸۵ درصد کاهش گازهای گلخانه‌ای (GHG) نسبت به سوخت‌های فسیلی استاندارد، امکان‌پذیر باشد. بنتلی می‌گوید این فقط اولین قدم از برنامه‌ای بزرگ‌تر در زمینه سوخت‌های زیستی و الکتروسوخت یا سوخت مصنوعی (e-fuel) است.

کنتیننتال GT3 پایکز پیک که به‌عنوان «قدرتمندترین بنتلی مبتنی بر مدل جاده‌ای در طول تاریخ» توصیف می‌شود، مجهز به نسخه ۴ لیتری پیشرانه توربوشارژ خورجینی هشت سیلندر این شرکت است. بسیاری از تغییرات انجام‌شده در پیشرانه باید اطمینان حاصل کند که این پیشرانه قادر است تا در ارتفاع حدود ۴۲۹۸ متر بالاتر از سطح دریا کار کند. لوله‌های خروجی کوتاه کناری باید صدای مهیبی که مهندسان از چنین خودروی مسابقه‌ای انتظار دارند، ایجاد کند.

به گزارش زومیت، سایر تغییرات شامل بازسازی تجهیزات آیرودینامیک از جمله ورودی‌های هوای خنک‌کننده به‌ جای شیشه‌های عقب است. از همه مهم‌تر، این خودرو «بزرگ‌ترین بال عقب نصب‌شده در بنتلی» را به دست می‌آورد که در بالای دیفیوزر جدید و بسیار کارآمد قرار دارد. رانندگی این خودرو در طی پایکز پیک ۲۰۲۱ توسط ریس میلن انجام خواهد شد.

ماتیاس رابی، عضو هیئت مهندسی شرکت بنتلی، در این زمینه اظهار داشت:

ما خوشحالیم که برای سومین بار به پایکز پیک بازگشتیم. اکنون خودرویی داریم که با سوخت تجدیدپذیر تأمین می‌‌شود و به‌عنوان پروژه‌ای جدید از برنامه Beyond100 خدمت می‌کند. مهندسان پیشرانه ما در حال تحقیق درباره‌ی سوخت‌های زیستی و سوخت‌های مصنوعی برای استفاده توسط مشتریان در کنار برنامه تولید خودروی الكتریكی هستند. مراحل میانی استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر در كارخانه Crewe و توسط ناوگان شركت ما در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید