بلینکن با همتای مالزیایی در مورد بحران میانمار گفت‌وگو کرد

    کد خبر :849538

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با همتای مالزیایی خود در مورد تلاش برای حل بحران وخیم برمه (میانمار) گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا از وب سایت امور خارجه آمریکا، بلینکن در تماس تلفنی با سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی در مورد مشارکت نزدیک ایالات متحده و مالزی، اهمیت رعایت نظم مبتنی بر قوانین بین المللی بحث و تبادل کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت و گوی تلفنی همچنین بر صلح و ثبات در منطقه هند و اقیانوسیه و تلاش برای حل بحران وخیم در برمه (میانمار) تاکید کرد.

ارتش میانمار در ماه فوریه (بهمن ماه) قدرت را با ادعای تقلبِ وسیع در انتخابات ۲۰۲۰ که منجر به پیروزی حزبِ «اتحاد ملی برای دموکراسی» به رهبری آنگ سان سوچی شده بود به دست گرفت.

سوچی که از یک فوریه (۱۳ بهمن) با اتهاماتی از جمله سرپیچی کردن از محدودیت‌های کرونا و واردات غیرقانونی بیسیم در بازداشت به سر می‌برد، ممکن است به بیش از یک دهه حبس متهم شود.

با توجه به داده‌های انجمن کمک به زندانیان سیاسی که در بانکوک فعالیت می‌کند، تاکنون یک هزار و ۴۰ نفر در میانمار به دست ارتش این کشور کشته شده و نیرو‌های امنیتی ۶ هزار و ۶۹ نفر را بازداشت کرده‌اند.

در بحبوحه ناآرامی‌های سراسری، ارتش میانمار حملات خود را در مناطق دور افتاده این کشور افزایش داده و نبرد‌های شدیدی را با شبه نظامیان نیروی دفاع محلی و ده‌ها گروه شبه نظامی دیگر که کنترل مناطق وسیعی از میانمار را در دست دارند، آغاز کرده است.

ارتش با تکیه بر قدرت استبدادی و دوری از اخلاق، میانمار را در مسیر بی‌بازگشت با عواقب خطرناک قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید