جدیدترین اخبار
13 مرداد 1397 ساعت 11:28 اقتصادی کد خبر :338616
برای چاپ کلیک کنید

برنامه تسلا برای بهبود کیفیت خدمات پس از فروش

تسلا در حال حاضر با تاخیر زیادی در ارائه خدمات پس از فروش و سرویس خودروهای برقی روبرو است که می‌تواند منجر به ناراضایتی از این برند شود.

هنگامی که شرکت خودروسازی تسلا در ابتدای راه قرار داشت، تحویل خودروی برقی با سرعت بسیار کمی در جریان بود. در آن دوران، زمانی که مشتری به مرکز خدمات محلی تسلا وارد می‌شد تا خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کند، باید ۱ تا ۲ ساعت منتظر می‌ماند. اما چند ماه پیش این رویه تغییر کرد و وارد مرحله تحویل گروهی خودروی الکتریکی شد. این دستاورد بسیار مهمی برای تسلا بود که با برنامه‌ریزی‌های ایلان ماسک، مدیر کارآفرین این شرکت محقق شد. ایلان ماسک طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای افزایش سرعت تحویل محصولات تسلا انجام داد؛ این مسئله باعث شد تا بازه زمانی تحویل خودرو به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش یابد.

برنامه تسلا برای بهبود کیفیت خدمات پس از فروش

ماه گذشته، افزایش ۳ برابری تحویل خودروی الکتریکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای تسلا اتفاق افتاد و این شرکت با هجوم خریداران برای ثبت سفارش تسلا مدل 3 مواجه شد. اما سرعت بخشیدن به فرآیند تولید و تحویل خودرو در سازوکار شرکت‌های خودروساز، بسیار ضروری است. تسلا امیدوار است که روند چشمگیر پیشرفت به همین شکل ادامه یابد و رضایت مشتریان به خدمات این شرکت جلب شود.

برنامه تسلا برای بهبود کیفیت خدمات پس از فروش

اما پس از تحویل خودروی برقی و هنگامی که نیاز به تعمیر و سرویس داشته باشد، تسلا هنوز کند عمل می‌کند. با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی و باشگاه مشتریان تسلا، مشخص می‌شود که این شرکت در زمینه خدمات پس از فروش، تعمیر و سرویس محصولات برقی خود با تاخیر زیادی روبرو است. برخی مالکان خودروهای تسلا از مدت زمان ۲ تا ۳ هفته‌ای برای تحویل گرفتن خودروی تعمیری شکایت کرده‌اند. دلیل اصلی این تاخیر، کمبود قطعات جایگزین در انبار نمایندگی‌های تسلا عنوان شده است.

یکی از مشتریان تسلا به نشریه لس آنجلس تایمر در مورد خدمات این شرکت گفت:درب خودروی الکتریکی تسلا مدل X من ایرادی داشت که گاهی اوقات باز نمی‌شد و برخی اوقات نیز خودبخود باز می‌شد؛ از جمله یک بار هنگام رانندگی در بزرگراه باز شد. هنگامی که به نمایندگی سرویس تسلا مراجعه کردم به من گفتند که این فرآیند ممکن است چند هفته طول بکشد. من نمی‌خواهم دیگر با این خودرو رانندگی کنم؛ ایمنی خودرو برای من یکی از دغدغه‌های اصلی است.

البته تسلا در زمینه ارائه خدمات پس از فروش برنامه‌های زیادی دارد و سعی می‌کند تا نواقص را جبران کند. تسلا قصد دارد ۸۰ درصد تعمیرات جزئی را توسط سرویس‌های سیار انجام دهد. گسترش تعداد مراکز خدمات پس از فروش و افزایش کارمندان در مناطقی که تسلا فروش بیش‌تری دارد، از دیگر برنامه‌های تسلا به شمار می‌رود. افزایش تعداد قطعات نگهداری شده در انبارهای منطقه‌ای تسلا، می‌تواند باعث کاهش تاخیر و افزایش سرعت خدمات‌دهی به مشتریان شود. استفاده از مکان‌های بزرگتر و منطقه‌ای برای ارائه خدمات تعمیر و سرویس خودروی برقی تسلا، می‌تواند فشار اضافی را در مراکز خدمات کاهش دهد.

مشتریان خودروی برقی انتظار دارند که با پیشرفت تسلا و افزایش دامنه فروش، خدمات بیش‌تری نیز دریافت کنند. این مسئله از دغدغه‌های اصلی مدیران این شرکت است و ایلان ماسک نیز برنامه‌های درازمدتی برای کاهش زمان سرویس‌دهی به مشتریان دارد. تسلا امیدوار است که طی چند سال آینده به شرکتی موفق در زمینه کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش تبدیل شود.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • سیل در شرق افغانستان/ ۱۰۰ نفر جان باختند
  • جدیدترین قیمت‌های اسپری ضدعفونی کننده دست / جدول
  • «مثل سگ» ساخته شد
  • وزیر ارتباطات: خروجی های طرح صیانت بالا رفتن هزینه اینترنت و تمایل به اینترنت ماهواره‌ای است
  • بحرین: محکومیت بانک مرکزی ایران به اتهام پولشویی
  • شیرین بهرامی، دوبلور سریال «بینوایان» به خاطر کرونا درگذشت
  • یارانه معیشتی مردادماه چه زمانی واریز می‌شود؟
  • حجت‌الاسلام زائری: اینترنت را قطع کنید تا راهی جز ریختن در خیابان و آتش زدن سطل آشغال باقی نماند!
  • آخرین وضعیت مدت دوره آموزشی سربازی در شیوع کرونا
  • سرعت طوفان شن در زابل: 108 کیلومتر بر ساعت
  • رای گیری منتخبان شورای ششم برای انتخاب شهردار
  • کاخ سفید: با پایان زمان پروسه انتقال ریاست جمهوری در ایران آماده‌ بازگشت به مذاکرات وین هستیم
  • قیمت نان از نرخ های مصوب لغو شده هم بیشتر شد
  • آب مشترکان پر مصرف تهرانی از فردا قطع می شود
  • نرخ ارز در ۸ مرداد۱۴۰۰/ دلار و یورو ثابت ماند
  • قیمت خودرو در بازار آزاد؛ ۸ مرداد ۱۴۰۰
  • احتمال بارش در سطح استان تهران/ کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز
  • یک کشتی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت
  • آخرین نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل منتشر شد
  • حذف شرکت ایرانی از پروژه‌ یک میلیارد دلاری افغانستان با فشار عربستان
  • آمریکا: مذاکره با ایران تا ابد ادامه نخواهد یافت
  • قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی
  • عقبگرد بیت کوین از کانال ۴۰ هزار دلار؛ نرخ اتریوم صعودی شد
  • هشدارها و رهنمودهای رهبر انقلاب درباره اعتماد به غرب
  • زمان واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش اعلام شد
  • کرونای دلتا به آسانی منتشر می‌شود و عفونت شدیدتری ایجاد می‌کند
  • نقشه جدید رنگ بندی کرونا در کشور/ ۲۸۵ شهر در وضعیت قرمز
  • جزئیات واکسیناسیون گروه‌های شغلی و دیابتی‌ها
  • اتهامات اثبات‌ نشده شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران
  • ورود محموله جدید واکسن روسی به ايران
  • Ad