برقراری دوباره پروازهای تهران-استانبول به صورت محدود

    کد خبر :751179

در پی لغو شدن دوباره پروازهای تهران-استانبول طی روزهای گذشته از سوی مقامات ترکیه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری دوباره این پروازها به صورت محدود خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این مسیر به صورت روزانه برقرار شود.

دو روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ترکیه برای چندمین بار پروازهای مسافری ایرلاین‌های ایرانی به مقصد استانبول را لغو کرد و شرکت‌های هواپیمایی داخلی تنها می‌توانستند به صورت یکسر خالی و برای بازگرداندن ایرانیان به استانبول پرواز کنند. در همین راستا قیمت بلیت هواپیما برای بازگشت مردم به کشور تا ۲۰ میلیون تومان هم افزایش یافت.

تورج دهقانی زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در این زمینه اعلام کرد: پس از لغو مجوز پرواز ایرلاین‌های داخلی از سوی مسئولان ترکیه ما نیز به آن‌ها اعلام کردیم در این صورت مجوز ترکیه را نیز برای پرواز ترکیش‌ایر لغو می‌کنیم و نهایتا آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پروازهای تهران استانبول را مجدادا و به صورت محدود برقرار کنند.

وی افزود: در این راستا مقرر شد تا در هر روز یک پرواز از سوی ایرلاین‌های ایرانی و یک پرواز از سوی هواپیمایی ترکیه در این این مسیر پروازی انجام شود که البته با همان پروتکل‌های توافق شده قبلی این اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌های داخلی و برای بازگرداندن مسافران از استانبول به تهران به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: گرچه نرخ پروازهای خارجی دامنه مشخصی ندارد اما این نرخ‌ها با برقراری دوباره پروازها شکسته می‌شود و این مسئله را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید