بررسی معیارهای جدید در نشست آتی کمیته نظارتی اوپک

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۱۰
    کد خبر :606582

درحالی نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک روز پنجشنبه در ابوظبی برگزار خواهد شد که وزیر جدید نفت عربستان بر تداوم کاهش تولید تاکید کرد.

با تشدید عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت و نیاز اوپک به تداوم و پایبندی به کاهش تولید، وزیران عضو در این گروه تصمیم گرفتند معیارهای جدیدی را وارد کمیته نظارتی اوپک (JMMC) نمایند. از این رو نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک روز پنجشنبه در ابوظبی برگزار خواهد شد. عربستان سعودی و روسیه از اعضای کمیته نظارتی مشترک اوپک و غیراوپک هستند که شامل تولیدکنندگان بزرگ دیگری شامل عراق، امارات متحده عربی، کویت، نیجریه و قزاقستان است.

گفتنی است خبرگزاری تاس روسیه به نقل از محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نوشت: این کمیته ممکن است در دیدار هفته جاری خود درباره استفاده از معیارهای جدید برای رصد وضعیت بازار جهانی نفت و تعادل آن گفت و گو کند. بارکیندو گفت: این موضوع در برنامه قرار ندارد اما ما می‌توانیم درباره آن و همچنین وضعیت بازار صحبت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛از سویی دیگر کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک اواخر ماه میلادی گذشته اعلام کرد نرخ پایبندی به توافق در ژوییه به ۱۵۹ درصد رشد که ۲۲ درصد بالاتر از ژوئن بوده است.

همچنین در آستانه نشست کمیته نظارتی اوپک و غیر اوپک، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با عبدالعزیز بن سلمان وزیر جدید نفت عربستان در جده دیدار کردند. در این دیدار وزیر نفت عربستان بر ادامه سیاست های کاهش تولید اوپک تاکید کرده و خاطرنشان کرد تغییر خاصی در استراتژی نفتی عربستان ایجاد نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید