بررسی شگفتی‌های ابرخودرو مک‌لارن S720

  • خودرو
  • جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ۹:۴۶
    کد خبر :677970

خودرو مک لارن S720 بر پایه مدل قبلی این شرکت یعنی مک لارن S650 ساخته شده است و دارای سه تیپ است.

خودرو مک لارن S720 همانند سایر پلتفرم‌های این شرکت ساخته شده است و از یک موتور هشت سیلند خورجینی ۴.۰ لیتری به حجم دقیق ۳.۹۹۴ سی‌سی استفاده می‌کند. این خودرو دارای خصوصیات منحصربه‌فرد و خاصی است. مک لارن S720 بر پایه مدل قبلی این شرکت یعنی مک لارن S650 ساخته شده است که علاوه بر دگرگونی چهره و بازسازی ظاهری (Facelift)، در بخش موتور و پیشرانه نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

مک لارن S720 نیز مانند سایر محصولات این شرکت که بر اساس یک پلتفرم مشخص از سال ۲۰۱۰ میلادی تولید شده، دارای سه تیپ Sport، Super و Ultimate است که هر کدام از قابلیت‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار شده‌اند. این خودرو از تکنولوژی نسل جدیدی Monocell در ساخت شاسی برخودار بوده که با استفاده از الیاف فیبر کربن وزن خودرو را نسبت به نسل قبلی و مدل S650 به میزان ۱۷.۶ کیلوگرم کاهش داده و به ۱.۳۲۲ کیلوگرم رسانده است و بدنه آن به طور یکپارچه از فیبرکربن ساخته شده است.

در طراحی بدنه‌ی مک‌لارن S720 خبری از خطوط تیز، زوایای تند و ورودی‌های بزرگ هوا نیست و جریان هوا در برخورد با بخش جلویی خودرو به دو قسمت تقسیم می‌شود، بخشی به سمت بالا و بخشی به سمت زیر خودرو هدایت می‌شود. بخشی که به قسمت زیر خودرو هدایت می‌شود در برخورد با یک اسپلیتر با بازدهی بسیار بالا سبب تولید نیروی رو به پایین می‌شود که تأثیر چشمگیری در کنترل خودرو در پیچ‌ها و چسبندگی آن دارد. مقداری از هوای ورودی به قسمت پایین خودرو از دریچه‌های هوای تعبیه شده در سپر و زیر چراغ‌های جلو به سمت رادیاتور دما پایین خودرو جریان می‌یابد تا بتواند سبب خنک شدن مایع موجود در آن شود.

سپس، این جریان هوا از خروجی هوای تعبیه شده در کنار سپر خارج می‌شود تا جریان هوایی آرام در اطراف خودرو ایجاد شود. جریان هوایی که به سمت بالا و سقف خودرو هدایت می‌شود، پس از عبور از روی شیشه‌ی جلو و سقف خودرو وارد ورودی‌های هوای موجود در اطراف شیشه‌ی عقب S720 می‌شود. این کانال‌ها هوا را مستقیم به رادیاتور دما بالای خودرو هدایت می‌کنند تا در شرایطی که از حداکثر توان خودرو استفاده می‌شود، دمای رادیاتور پایین بیاید. ارتفاع بخش عقب ۷۲۰S از تمام مدل‌های قبلی کم‌تر است.

موتور و پیشرانه مک لارن S720

مک لارن S720 از یک موتور هشت سیلند خورجینی ۴.۰ لیتری به حجم دقیق ۳.۹۹۴ سی‌سی استفاده می‌کند. این موتور با آرایش ۹۰ درجه ساخته شده و سیستم توربوشارژر دوگانه الکتریکی شرکت مجهز شده است. این موتور از نوع DOHC بوده و مجهز به ۳۲ سوپاپ است.

این موتور توانایی تولید نیرویی معادل ۷۱۰ اسب بخار در دور موتور ۷.۲۵۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۷۷۰ نیوتون متر بوده که در دور موتور ۵.۵۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این ابرخودروی مک لارن در زمانی معادل ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتردر ساعت، ۷.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در زمان ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت مک لارن S720 نیز ۲۱۲ مایل در ساعت (معادل ۳۴۱ کیلومتر در ساعت) به ثبت رسیده است و گفته می شود نیروی تولیدی این موتور قدرتمند توسط یک جعبه دنده هفت سرعته جدید اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های این خودروی موتور وسط منتقل می‌گردد.

مصرف سوخت مک لارن S720

هرچند برای ابرخودرو‌ها مصرف سوخت فاکتور مهمی به حساب نمی‌آید، اما مصرف سوخت مک لارن S720 نسبتا پایین است و توانایی پیمایش مسافتی ۱۷.۱ مایلی با هر گالن سوخت (معادل ۱۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسافت شهری، ۳۸.۲ مایلی (معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۶.۴ مایل (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) سیکل ترکیبی را دارد. میزان تولید گاز آلاینده این ابرخودرو نیز ۲۴۹ گرم در هر کیلومتر مسافت اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید