برای رسیدن به درآمدهای بالا در مشاغل فنی و آزاد کدام رشته ها را انتخاب کنیم؟

    کد خبر :797067

همانطور که می دانید، امروزه مشاغل فنی یکی از بهترین و پولسازترین مشاغل در تمامی کشورها هستند. این مشاغل تنوع و گستردگی بسیاری داشته و می توان گفت همه افراد بنا به دلایل گوناگونی به این مشاغل مراجعه می کنند. بازار کار عالی و پولساز این مشاغل در ایران باعث شده تا افراد بسیاری به فکر یادگیری مهارت های این مشاغل باشند.

از آنجایی که مشاغل فنی بسیار متنوع هستند یکی از مهم ترین سوالاتی که برای علاقه مندان به این حوزه پیش می‌آید، این است که کدام رشته های فنی درآمد بالاتری دارد؟ با اینکه تعداد بسیاری از این رشته ها پرسود هستند، اما برخی از رشته‌ها، با در نظر گرفتن شرایط یکسان، می‌توانند شما را به درآمد بالاتری برسانند. ما در این مقاله به بررسی پرسودترین رشته‌ها و مشاغل فنی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پرسود ترین رشته های فنی برای ورود به بازار کار کدامند؟

1-رشته تعمیرات ایسیو خودرو

یکی از رشته های پرطرفدار، پولساز و آینده دار، رشته تعمیرات ایسیو است. در ایران این رشته با ورود خودروهای انژکتوری و نقش مهم ایسیو در آنها بسیار درآمدزا شده است. اگر به خودرو و مشاغل مربوط به آن علاقه مند هستید باید بگوییم این رشته یکی از مشاغل تخصصی مربوط به برق خودرو است که به دلیل تخصصی و پیچیدگی های ایسیو و تعمیر مشکل آن تعداد متخصصان حرفه ای آن کم بوده و می توان گفت از آینده بسیار روشنی برخوردار است.

اگر به این رشته جذاب و پردرآمد علاقه دارید، ابتدا باید بهترین آموزشگاه تعمیرات ایسیو را شناسایی کرده و در دوره های آن شرکت کنید تا با انواع ایسیو و نحوه عیب یابی و تعمیر آن آشنا شوید. در دوره های آموزش تعمیرات ایسیو به صورت کاملا حرفه ای نحوه عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات در ایسیو خودروها آموزش داده می شود.

2- رشته تعمیرات لوازم خانگی

یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته های فنی، تعمیرات لوازم خانگی می باشد. در سال‌های اخیر، هر روز مدل‌ها و برندهای مختلف و متنوعی از لوازم خانگی وارد بازار می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا افراد تعداد زیادی از لوازم خانگی را در خانه و آشپزخانه داشته باشند.

افزایش تعداد لوازم خانگی همچنین بالا رفتن قیمت این لوازم  شغل تعمیرات لوازم خانگی را به یکی از مشاغل عالی و پولساز در بازار کار تبدیل کرده است.

اگر قصد فعالیت در این حرفه پرسود را دارید، شرکت در دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی و یادگیری نحوه عیب یابی و تعمیر انواع یخچال، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و غیره اولین قدم برای کسب موفقیت است. ورود به بازار کار این رشته نیاز به سرمایه بالایی ندارد. همچنین در نظر داشته باشید که در این رشته، تمرین و تکرار حرف اول را می‌زند و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

3- رشته نصب و تعمیرات دوربین های مدار بسته

شاید دیدن نام شغل نصب دوربین مدار بسته در میان این مشاغل دور از انتظار باشد. اما باید بگوییم با افزایش آمار سرقت در سال های اخیر همچنین الزام نصب دوربین های مدار بسته در بسیاری از ساختمان تقاضا برای نصب این سیستم امنیتی افزایش یافته و این موضوع شغل نصب دوربین مدار بسته را در رده شغل های پردرآمد فنی تبدیل کرده است.

دوربین های مدار بسته انواع گوناگونی داشته و هر یک از آنها با توجه شرایط محیط و مکان نصب می شوند. برای فعالیت در این شغل بایستی با این دوربین ها و نحوه نصب و راه اندازی آنها آشنا باشید.

برای شروع فعالیت در این رشته ابتدا باید کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته را بگذرانید و سپس فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کنید. رشته نصب دوربین مدار بسته در عین سادگی، اصول خاص خود را دارد که بدون دانستن آن‌ها نمی‌توانید موفق شوید.

4-رشته نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی

مشاغل حوزه تاسیسات از مناسب ترین رشته ها در تمامی کشورها به حساب می آیند در ایران نیز در سال های اخیر با جایگزین شدن پکیج و کولرهای گازی به جای دیگر سیستم های سرمایشی و گرمایشی بازارکار شغل نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی را بسیار عالی کرده است.

نصاب و تعمیرکار کولر گازی و پکیج بایستی مهارت لازم در نصب و راه اندازی این سیستم های سرمایشی و گرمایشی را در انواع ساختمان ها داشته باشد و بتواند مشکلات آنها را عیب یابی و تعمیر نماید.

نصب و تعمیر این دستگاه ها امری تخصصی بوده و نیاز به دانش و مهارت حرفه ای در این زمینه دارد. بنابراین اگر قصد ورود به این شغل تخصصی را دارید توصیه می کنیم ابتدا بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای را شناسایی کرده و در دوره های آن شرکت کنید.

5- رشته برق صنعتی

رشته های برق و الکترونیک از دیگر رشته های بسیار درآمدزا و عالی در تمامی کشورها هستند. برق صنعتی با توجه به نقش مهمی که در انجام صحیح فرایندهای کاری دارد بسیار حائز اهمیت بوده و همین موضوع باعث شده تا مدیران بخش صنعتی به تکنسین برق صنعتی حقوق و مزایای بسیاری دهند.

با توجه به حساس و پیچیده بودن تابلوهای برق صنعتی ورود به بازار کار این شغل مستلزم یادگیری مهارت های آن است. کسب مهارت های مورد نیاز این رشته از طریق شناسایی بهترین آموزشگاه برق صنعتی و شرکت در دوره های آن، بستر مناسب برای به دست آوردن درآمد بالا و مطلوب را برای متقاضیان این رشته را به راحتی فراهم می آورد.

اگر قصد گذراندن دوره های فنی حرفه ای در یکی از آموزشگاه‌های حرفه‌ای و معتبر ایران را دارید، پیشنهاد ما به شما آموزشگاه برق گستران است. در این مجتمع آموزشی، کلیه دوره های آموزشی به صورت عملی و در کارگاه های مجهز برگزار می گردد. کارآموزان در این دوره ها می توانند زیر نظر استاد دوره سرفصل های آموزشی را تمرین و رفع اشکال نمایند. همچنین در پایان دوره مدرک معتبر و دو زبانه دریافت کرده و با پشتیبانی های نامحدود و مشاوره های بازاریابی آماده ورود به بازار کار شوند. امکان تجدید دوره از دیگر مزایای شرکت در دوره های این آموزشگاه است.

برای اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی https://barghgostaran.com مراجعه نمائید. همچنین می‌توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمائید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید